Karácsonyi „meglepetés” egy külföldi webshopból

Stílus

Karácsonyi „meglepetés” egy külföldi webshopból

Sokan még ma is óvatosak a netes vásárlással, noha egyre többen élnek e lehetőséggel, a webshopok gombamód szaporodnak. Úgy vélem, idehaza már elég jól kidolgozott szabályrendszere van az internetes kereskedelemnek. A külföldi webshopokkal azonban érdemes óvatosan bánni. Egy augusztusi rendelésemből kis híján karácsonyi ajándék lett. De aztán mégsem. Tanulságul elmondom, hogy jártam.

Már itt, a beszámoló elején megjegyzem, hogy én nem tartozom az óvatos vásárlók közé, azonban a most elmesélt vásárlás esetében különösen körültekintően jártam el. De kezdem az elején.

Egy szép, augusztus végi délutánon, a hűvösben pásztázva telefonomon valamelyik közösségi média felületét, beleakadtam egy hirdetésbe, pontosabban egy nekem igencsak megtetsző férfimellény fotójába. Ahogy az lenni szokott, a következő napokban mindenhol ezeket a fotókat láttam, akkor is, ha szállást akartam foglalni, ha híreket olvastam, ha zenét hallgattam, de még akkor is ha „mellékattintottam.” Korunk véletlenjei kifürkészhetetlenek.

Íme a mellény:

 

Mivel tetszett, amit láttam, átböngésztem a webshopot. Korrekt oldalnak tűnt, amerikai székhellyel, szépen megfogalmazott vásárlási feltételekkel, bőséges információval a szállításról, a ruhák méretezéséről, pozitív vásárlói véleményekkel stb.

Mivel a mellényeket elsőre elég drágának találtam, gondoltam, hogy ravasz leszek és lementettem a képeket, rákerestem a fotókra, hátha megtalálom valahol olcsóbban. Kifinomult nyomozói munkám eredményeként találtam is még négy, szinte ugyanilyen stílusú, tematikájú webshopot, kb. ugyan ezekkel az árakkal, mind USA-beli székhellyel. Maradtam hát az eredeti oldalnál, és megrendeltem két mellényt, szállítással kb. 22.000 Ft értékben, melyet előre ki kellett fizetnem. Persze, mi baj lehet, végül is nem valami kínai kamuwebshopból fogok vásárolni. Hamar jött is a visszaigazoló mail a megrendelés beérkeztéről és arról, hogy írni fognak, ha feladásra kerül a termék.

Elégedetten dőltem hátra, nincs más dolgom, mint várni, mivel 3-4 hetes szállítási időt jeleztek. Vártam. Még tovább vártam. Levél sehol. Két hét múltán írtam nekik a megadott címre. Egy oldalnyi terjedelemben kérték az elnézésemet, amiért rossz érzéseket ébresztettek bennem és próbára tették a türelmemet. Magyarázták hosszasan a rendelés feldolgozásának az összetettségét, illetve ígérték, hogy azonnal írnak, ha feladják a terméket.

Én csak vártam. Október elején írtam az újabb levelet. Ekkor a válasz az volt – ismét egy oldalnyi elnézéskérés közepette –, hogy most adták föl a terméket. Jött is egy szállítási értesítő a kettő helyett. Írtam rögtön, hogy ez csak egy termék. Erre válaszoltak a szokásos bűnbocsánatért esedező módon, hogy a másik mellény sajnos elfogyott, választhatok másikat, vagy visszafizetik az árát. Mivel ez utóbbiban ekkor már erősen kételkedtem, gondoltam átnézem az oldalukat, hátha van másik, amelyiket el tudnám fogadni. Csakhogy a webshop neve már nem az volt, mint hat héttel korábban. A rendelhető termékek között pedig ott volt az általuk már nem elérhetőnek azonosított mellény. Megírtam nekik, hogy ez így nincs rendben, és én ehhez ragaszkodom, ezt fizettem ki. Engem nem vertek át ilyen könnyen!

A szokásos ömlengős válaszban hivatkoztak a frissítések okozta csúszásokra, és felajánlottak ők egy mellényt, ami valóban hasonlított némileg az általam választottra, így belementem. Ekkorra biztossá vált, hogy a pénzemet már úgysem kapom vissza, de hátha lesz két jó mellényem. Aztán vártam.  

Október végén írtam ismét, hogy még mindig semmi nem érkezett. Megírták újfent, hogy sajnálják, ha esetleg negatív érzéseim keletkeztek – nem értem, miért gondolták ezt – , és most már hamarosan meg kell érkeznie a csomagoknak. Így is lett. Az augusztusban rendelt termékek megérkeztek november közepére. Vagyis jött egy csomag Kínából. Benne két valami, ami nyomokban sem hasonlított a képeken látott mellényekre. De még azok karikatúrájára sem. Végül is nem tért el mindenben, csak a szabásában, anyagában, anyagvastagságában, színében, a méretről nem is beszélve, mert az egyik XXL-es, a másik S-es lett, a rendelt L-es termékek helyett.

Egészen pontosan ilyenek:

 

Panaszlevelemre már nem érkezett válasz, az eredeti honlap pedig átmenetileg nem volt elérhető, most pár napja ismét az, de a cég székhelyeként már Hongkong van megadva. A korábbi 8 levelemre érkezett válaszok mindegyikén más-más ügyintéző neve szerepelt. 

Így jártam. Nincs sem kedvem, sem energiám egy kínai cég (ha egyáltalán cég) elleni jogi lehetőségeket böngészni. Írok egy negatív értékelést, amit ők majd törölni fognak, vagy amikor már túl sok ilyen lesz, akkor átköltöznek egy másik oldalra.  Mondanám, hogy óvatosságra intek mindenkit, de az efféle átverések velejárója az, hogy az eladó sokkal óvatosabb és felkészültebb nálunk, védi magát az egyébként jogos vásárlói támadások ellen.

Ajánljuk még:

Én, a robot(gép): ősziesítettem a nyarat és a konyhát, bónuszként pedig visszataláltam magamhoz

Idén a szeptember eleje épp úgy viselkedett, ahogyan az elvárható. Pillanatok alatt lett a kánikulából borongós, esős szürkeség. Sokan szomorkodtak emiatt, én viszont nagyon is örültem. A hőmérséklet csökkenésével egyidejűleg elkezdem végre aktivizálódni. Kedvem támadt iratokat rendszerezni, takarításba fogni, találkozókat szervezni, vagy egyáltalán: az utcán tartózkodni. Aztán hazatérni, és főzni valamit, aminek hála nem csak étel, hanem élet is költözhet a házba. 

 
X
Már követem az oldalt