Sokszor hamis, teljesíthetetlen álomképet kergetünk a szépségápolás terén: azonnali eredményeket, ránceltüntető csodaszereket, hamvas koreai arcbőrt, mínusz 10-20 évet várunk a kenceficéktől. A manipulatív marketinguralom diktálta irreális ígéretek, és az így keletkezett elvárások egyetlen célja, hogy a gyanútlan fogyasztók elcsábuljanak. A csatatér másik oldalán áll a slow kozmetikai mozgalom, melynek egyik legfőbb célja, hogy a teljesíthetetlen álomképkergetés helyett egy bölcsebb, megfontoltabb, önazonosabb útra lépjünk a szépségápolást illetően.
A „Slow Cosmétique” azokat a fogyasztókat és márkákat foglalja magában, akik a természetesség jegyében inkább kevesebb, de minőségibb termékre voksolnak; akik a pillanatnyi tűzoltás helyett a valódi ápolásra fókuszálnak; akik a gyógyszerek, csodaszerek helyett a megelőzésben hisznek; és akik az irracionális álomképek helyett az önazonosságra és az önelfogadásra törekszenek. Lényegében a slow beauty mottója a következő:
le a valószerűtlen ígéreteket beváltani hivatott, fogyasztókat manipuláló szokásokkal, hogy a tudatos vásárlók végre megkapják azt, amire vágynak: humbug nélküli minőséget.
A slow beauty kimondja, hogy az ápolási rituálénkat – így saját magunkat, a bőrünket és a termékek összetevőit – alaposabban meg kell ismernünk. Hiszen miért várunk megoldást egy krémtől, ha nem tudjuk pontosan, bőrünk mit szeret, mit tolerál, mire van szüksége? Honnan vesszük, hogy arra a bizonyos agyonreklámozott kencére van szükségünk, ha a termék összetevőivel sem vagyunk tisztában? Tudatosság, természetesség, fenntarthatóság és tisztesség – ez tehát a slow szépségápolás négy alappillére.
- Tudatos
A „Slow Cosmétique” hívei szerint, tisztában kell lennünk bőrünk valódi szükségleteivel, valamint törekednünk kell arra, hogy felesleges anyagokkal még véletlen se terheljük a szervezetünket. Az igazi slow kozmetikumok nem tartalmaznak szükségtelenül feldolgozott anyagokat, vagyis minden egyes felhasználásra került összetevő pozitív hatást kell kifejtsen a bőrre –kizárólag természetes, élő növényi hatóanyagokkal dolgozhatnak. Hisz tudjuk: nem attól lesz szép a bőr, ha minél többet „bántjuk”, hanem ha keveset, de azt tudatosan, a valódi igényeknek megfelelően, felesleges terheléstől mentesen végezzük.
- Tisztességes
A „Slow Cosmétique” emblémát megszerzett márkák csak tisztességes üzleti kommunikációt folytathatnak; a fogyasztókban nem generálhatnak újabb és újabb, irracionális igényeket. A cél nem lehet más, mint elfogadni, hogy fiatalabbak már sohasem leszünk, de testünket öncsalás nélkül is elfogadhatjuk. Talán a legfontosabb üzenet:
meg kell érteni, hogy ráncaink nem hibák, amelyeket ki kellene javítani.
- Fenntartható
A „Slow Cosmétique” márkák a termékek előállítása során minimalizálják a környezeti terhelést, előnyben részesítik a hazai kistermelőktől származó anyagokat. Biológiailag lebomló, újrahasznosítható csomagolásokat használnak, tiszteletben tartják az állatvilágot, termékeikben pedig a legkevésbé átalakított, bio összetevőket alkalmaznak. A „Slow Cosmétique” tehát felelősséget vállal a világért – akárcsak használója a saját bőréért.
- Természetes
A „Slow Cosmétique” felismeri és elismeri az ember kényeztetésre való igényét, de egyszersmind szabályozza is azt egyszerűen, minőségi módon és harmóniában a természettel, az ősi tudást modern technológiával ötvözve.
Saját tapasztalatom a lassú kozmetika háza tájáról
Igaz, hogy még gyerekcipőben járok a lassú szépségápolás terén, de már most rengeteget köszönhetek neki.
- Emlékeztetett a tudatos fogyasztói döntések, az informálódás, a háttérinformációk és az összetevők fontosságára. Nem szabad sajnálni az időt ezek megismerésétől, mert így tehetünk nagyon fontos lépéseket egy tudatos, eredményes, terhelésmentes szépségápolás felé.
- Figyelmeztetett az önismeret fontosságára: nemcsak a lelkünket kell megismernünk életünk során, hiszen a bőr, a haj és velük egész testünk megérdemli a valódi, kíváncsi és megengedő figyelmet. Időt kell szánnunk, hogy az egyik legnagyobb érzékszervünket, a bőrünket mélyebben megértsük és megismerjük.
- A slow szépségápolás legfőbb üzenete számomra mégiscsak az, hogy a kozmetikumoktól ne várjak lehetetlent, ne tekintsek rájuk mindent megoldó csodaszerekként. A kevesebb több: a minőség ezerszeresen kenterbe veri a mennyiséget.
Ahogy írtam, jelenleg ennek a folyamatnak az elején tartok, de máris keletkezett egy olyan érzésem, hogy a minden mindennel összefügg-elvet a bőrproblémákkal küzdők érzik át igazán. A bőr a tükre annak, hogy az emberi szervezet egy végtelenül komplex, tűpontos „mechanikai” rendszer, amit kiismerni egyáltalán nem könnyű, viszont nagyon is szükséges.
Ajánljuk még: