Kalciumszerzés ételeinkből: finomságok minden korosztálynak

Egészség

Kalciumszerzés ételeinkből: finomságok minden korosztálynak

Egészséges, finom ételek, amiket teszteltünk: a kicsik és a nagyok is megtalálják számításaikat! 

Kalcium nélkül nincs élet – nem túlzás ezt állítani, ugyanis minden sejtünknek szüksége van erre az ásványi anyagra. Ki ne hallotta volna gyerekkorában, hogy igyon tejet, mert attól lesznek erősek a csontjai?! Ez pedig a kalciumnak köszönhető, aminek 99 százaléka a csontszövetekben raktározódik el.

Nemcsak fiataloknak, hanem az idősödő embereknek is szüksége van a kalciumra, hogy elkerüljék a csontritkulás kellemetlen tüneteit. Az ásványi anyag hiánya izomgörcsöket, fájdalmat okozhat, ám pótlása – amennyiben nem kóros a hiány – a helyes ételválasztással megoldható.

Kalciumban gazdag ételeink

  • a tejtermékek
  • gyümölcsök közül
    • a narancs,
    • az eper,
    • de télen jó választás lehet az aszalt füge is.
  • Zöldségek közül elsődlegesen ajánlott
    • a brokkoli,
    • a gomba,
    • és a káposzta.
  • Magvakból
    • a mák,
    • a szezámmag,
    • a mandula,
    • és a mogyoró,
  • hüvelyesek közül pedig a bab.

Ajánlott receptjeink azok számára, akik növelnék kalciumbevitelüket:

Előételek:

Levesek:

Főételek:

Desszertek:

Ha a szervezeted számára nagyobb kalciummennyiség szükséges, érdemes egy megfelelő étrend-kiegészítő fogyasztása is.

A cikket a Dr. Kocsis és Hoffmann Kft. a Basica termék forgalmazója támogatta.

 
X
Már követem az oldalt