Ébresztőórák, amik kivernek az ágyból – Heti tech-teszt

Tech

Ébresztőórák, amik kivernek az ágyból – Heti tech-teszt

Sokaknak vannak trükkjei arra, hogy miképp győzzék le a végtelen „szundiciklust”. Vannak, akik a telefonjukat az ágytól öt méterre helyezik el lefekvés előtt. Mások abban hisznek, hogy egy tucat ébresztést állítanak be, 5 perces szünetekkel. Leteszteltünk néhány ébresztő appot, amik ennél sokkal hatásosabban verik ki az álmot a szemedből!

1. Alarmy (iOS, Android, ingyenes)

Kifejezetten népszerű alkalmazás, ami csak egy fokkal idegesítőbb annál, mintha egy nagytestű kutya ÉS egy hároméves gyerek egyszerre verne ki hajnalban az ágyból.Többféle  ébresztési móddal viszi fel a vérnyomásodat a biztos felkelés érdekében: az egyik például az, amikor fotót kell készítened valamiről, hogy elhallgattasd.

Kérheted, hogy ez egy QR- vagy egy vonalkód legyen, de választhatod azt az opciót is, hogy előre lefotózol egy tárgyat (például a kávéfőződet), és az alkalmazás minden ébresztésnél egy hasonló képet kér majd róla.

Hétfő reggel fél hétkor egyikünk sem egy Robert Capa,

szóval beletelhet egy kis időbe, míg a feladatot sikerül végrehajtani, de szerencsére látunk egy „szellemképet” is, ami megmutatja, nagyjából mit vár tőlünk az alkalmazás. Ha a fotózás nem a te asztalod, kérheted azt is, hogy rázogatással, esetleg matematikai problémák megoldásával hallgattathasd el a bimbammolást.

Gyűlöltem... de az is igaz, hogy a feltelepítése után sokkal ritkábban rohantam a buszhoz reggeli kávé nélkül, csak mert az utolsó utáni pillanatig nyomogattam a szundit.

 
Flickr

2. Wakie (iOS, Android, ingyenes) 

Ha elő is fordult, hogy késtünk az általános iskolából, annak valószínűleg soha nem az elalvás volt az oka. Valószínű, hogy anyánk/apánk/nagyobb testvérünk minden reggel ugyanolyan lendülettel kezdett el arról beszélni hozzánk, hogy miért keljünk fel most azonnal, amilyennel a sötétítőfüggönyt rántották el az ablak elől. A Wakie pontosan ezeket a szép emlékeket idézi meg – épp csak kakaót nem csinál hozzá reggelire.

Beállítjuk, mikorra kérjük az ébresztést, és abban az időpontban fel fog minket hívni egy idegen a világ egy tetszőleges pontjáról, megkérve minket, hogy keljünk fel.

Egy ilyen beszélgetés egy ismeretlennel simán kiveri az álmot az ember szeméből, gondolom. Saját tapasztalatom sajnos nincs, mert engem csak egy bot hívott fel – gondolom abban az időpontban élő ember pont nem volt elérhető. Egy próbát azért megér az app, különösen, ha fejlesztenénk az angoltudásunkat is.

3. Sleep Cycle (iOS, Android, ingyenes)

Kapcsoljunk tudományos fokozatba! A reggeli nehéz ébredést nemcsak a korai kelés okozhatja, hanem az is, hogy nem a megfelelő időpontban (azaz például mélyalvás közben) próbálunk magunkhoz térni. A Sleep Cycle azt ígéri, 

elemezni fogja az alvásciklusainkat, és a lehető legjobb pillanatban ver ki minket az ágyból.

Ahogy egy sima ébresztőóránál, itt is csak annyi a dolgunk, hogy beállítunk egy kívánt órát és percet, az ébresztő pedig egy ehhez közeli időpontban (plusz-mínusz 15 perc) kezd majd csörögni, figyelembe véve azt, hogy hol tartunk éppen az alvásban. És hogy ezt honnan tudja? A telefonunk mikrofonja folyamatosan hallgatja mozdulataink és szuszogásunk neszeit. Egyébként az alkalmazás nemcsak hogy ezek alapján ébreszt, de még egy grafikont is rajzol nekünk a megszerzett adatokból, ami segíthet nyomon követni az alvásunk minőségét.

Bár néhány alváskutató véleménye szerint a Sleep Cycle és a hozzá hasonló alkalmazások messze nem egy alvásklinika pontosságával működnek, egy előnyük mindenképpen van: a használatuk segít hozzászokni a rendszerességhez, és ez mindenképpen minőségibb pihenést eredményez.

Ajánljuk még:

Együttalvás: ki, kivel, mikor és meddig?

Az együttalvás egy kifejezetten megosztó téma, ha a csecsemő-gyerek-szülők vonatkozásában gondolkodunk róla. Ezzel szemben, ha a párkapcsolatot nézzük, legtöbbek szerint nem is kérdés, hogy együtt kell aludni. Bármelyikről is van szó, érdemes megfontolni néhány szempontot.

 
X
Már követem az oldalt