Vacsorázz Borbás Marcsival – Ízes, színes finomság

Gasztro

Vacsorázz Borbás Marcsival – Ízes, színes finomság

Borbás Marcsi receptje.

A diéta harmadik hetében járunk. Sokféle alapanyagot, ízt kipróbáltunk. Volt, ami nagyon tetszett nektek, volt, amit kevésbé kedveltetek. Most egy igazán megosztó zöldséget készítettem köretként, sokak kedvence, a csirkeszárny mellé. Bevallom, én sem vagyok nagy kelbimbókedvelő, de egyik szakács ismerősöm adott egy jó tippet az elkészítéséhez. Nekem bejött! Remélem ti is adtok egy esélyt ennek a meg nem értett téli vitaminbombának.

 

Csirkeszárny kelbimbóval

Hozzávalók (2 főre):

  • 4 db csirkeszárny
  • 30 dkg kelbimbó
  • Fokhagyma
  • Majoránna
  • Olívaolaj
  • Bors, só

Elkészítés:

A megtisztított csirkeszárnyakat jól besózzuk, a pici szárnyvégeket visszahajlítjuk a kiscomb mögé, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Melléjük rakunk egy félbevágott fokhagymát, lefedjük fóliával, és 180 fokos sütőben harminc percig sütjük. Ezután levesszük róla a fóliát, és megpirítjuk a szárnyakat.

Eközben egy serpenyőben felforrósítunk egy evőkanálnyi olívaolajat, és ráöntjük az apró kelbimbókat. Ha nem kaptunk nagyon apró kelbimbókat, vágjuk félbe őket. Ezután fedjük be a serpenyőt, hogy tudjanak párolódni is, de közben gyakran kevergessük őket, nehogy megégjenek. Amikor kezdenek szépen pirulni, akkor 1-2 gerezd vékony karikákra vágott fokhagymát, sót és egy kevés majoránnát szórjunk rájuk, majd tegyük alacsony hőfokra a tűzhelyet. Kb. 7-8 perc alatt el is készül a pirított kelbimbó, aminek teljesen más lesz az íze, mint a főtt vagy a párolt változatáé.

Ha van otthon valamilyen picit csípős savanyúság, például jalapeno, akkor egy keveset abból is tálaljunk a sült csirkeszárny és a pirított kelbimbó mellé!

Miért a kelbimbó?

Tíz dekagramm kelbimbó alig több mint 40 kcal, viszont rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. C- és K-vitamin tartalma bőven fedezi a napi szükségletet. Emellett viszonylag magas a fehérjetartalma is. A benne lévő szénhidrát túlnyomó része viszont rost, tehát segíti az anyagcserét. Pluszban jelentős a folsav, a mangán és a káliumtartalma is. Csökkenti az elhízás, a cukorbetegség megjelenésének veszélyét, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Borbás Marcsi korábbi vacsorareceptjeit ide kattintva nyithatod meg.