Az utóbbi hetekben, amikor megbeszélésről megbeszélésre vitt az utam, az egyik ebédszünetben, a közösségi oldalakat böngészve realizáltam, hogy nekem mennyi, de mennyi tehetséges vállalkozó ismerősöm van – akik történetesen nők. Egy közülük Tabár-Halász Mariann zenei menedzser, a KoncertBooking.com nevű startup társalapítója. Vele beszélgettem zeneiparról, családról, spiritualitásról és szakmai célokról.
Anno, amikor megismerkedtem a divattal, szó szerint lelkesedtem érte. Imádtam a benne rejlő kreativitás, humor, szabadság miatt. Később, ahogy teltek az évek, és mélyült a kapcsolatunk, előkerültek a problémák: környezetkárosító, etikátlan gyakorlatokat alkalmaz, ráadásul úgy éreztem, a divat nem vesz tudomást az én „se nem kövér, se nem vékony”, vagyis középméretű, midsize testtípusomról. Hoztam néhány tippet a hozzám hasonlóknak!
Hogyan öltözködnek a „mai fiatalok”? Valóban olyan ruhákat viselnek, amelyek az idősebb korosztályoknak már „nem valók?” Számít-e a kor és mások véleménye ebben a tekintetben? Megvizsgáltuk a Z-generáció öltözködési szokásait, és kiemeltük azokat a kulcsdarabokat a ruhatárukból, amelyek a korábbi korosztályok számára is ideálisak lehetnek.
A másodkézből származó bútorok, tárgyak, divattermékek és az értékesítésükre szolgáló üzleti modell, az úgynevezett re-commerce virágkorát éli, a piac növekszik, és ez jó. Nekünk, a pénztárcánknak és a Földnek is. De miért ilyen népszerű?
Gyakran hangoztatott tény, hogy akkor tennénk a legjobbat a Földdel, ha egyáltalán nem vásárolnánk új ruhákat, hanem javíttatnánk, cserélgetnénk, másodkézből jutnánk hozzá a szükséges darabokhoz. Ezt sajnos ilyen-olyan okok miatt sokan nem tudják kivitelezni, így a hangsúly inkább a tudatosságon kell, hogy legyen: akkor vásároljunk, ha tényleg szükségünk van valamire, és döntsünk inkább a minőségi darabok mellett!
A koronavírus-járvány hatására egyes iparágak szereplői egy lassabb, befogadóbb, zöldebb koncepció szerint kezdtek el működni. A szépségiparban olyan trendek jelentek meg (vagy váltak még hangsúlyosabbá), mint például a kortalan szépség, a blue beauty vagy a „skinimalizmus”. Nagyító alá tettük ezeket a fogalmakat és törekvéseket, hogy rájöjjünk, miért is olyan felkapottak manapság!
A hamisítványok piaca felszállóágban van, különösen napjainkban, amikor a világhírű luxus divatcikkek a legtöbb „halandó” ember számára egyre inkább elérhetetlenekké válnak. A jelenség természetesen nemcsak ezen a területen okoz fejtörést a márkák, gyártók, kereskedők számára, de a legtöbb utánzatot a divat- és kozmetikai termékeket koppintók hozzák létre. Mi jellemző az újgenerációs kínai hamisítványokra, hogyan vélekednek erről a fiatalok, miként küzdenek a márkák és a legfontosabb: hogyan ismerhetjük meg mi, fogyasztók a hamis divatcikkeket? Utánajártunk!
Kékfestés, matyó hímzés, növényi festés – régi, jól bevált módszerek és különleges ruhák, amiket így készítenek. Sok remek hazai márka van, most a kedvenceim közül gyűjtöttem néhányat, akiket érdemes megismerni.
A fast fashion a turiban is fast fashion marad? A környezet ügyét is segítjük ezzel, vagy csak a lelkiismeretünket? Pro-kontra érvek a témában, hogy könnyebb legyen döntened!
Megtanultuk már a történelem során: a nagy változásokkal együtt a kis dolgok is alakulnak. Nincs olyan egetrengető nagy, életünket felforgató változás, ami ne jelenne meg valamilyen módon a divatban is. És ez már Covid előtt is így volt – és minden bizonnyal így is marad.
A mesterséges intelligenciára épülő szépségtechnikai fejlesztések úgy fedik el a valóság és a virtualitás közti határokat, akárcsak egy jó korrektor a bőrhibákat. Okos tükör, LED-fényes arcápolás, bőrkondíciót elemző és „try-on” lehetőséget kínáló appok, otthoni szépségrutint megkönnyítő eszközök... Mit takar pontosan a beauty tech kifejezés napjainkban?
Milyen a jó irodai viselet? Melyik az a ruha, amiben komolyan vesznek bennünket, és még jól is tudjuk benne érezni magunkat? A power dressing stílusirányzat képviselői épp ezekre a kérdésekre keresnek és adnak válaszokat.