Izzadunk, tehát vagyunk – tippek és tanácsok verejtékezés ellen

Szép

Izzadunk, tehát vagyunk – tippek és tanácsok verejtékezés ellen

Az izzadás természetes jelenség, mindannyian tapasztaljuk mindennap. Teljes mértékig elfojtani káros lenne, hiszen a szervezetünk így adja le a hőt, így méregtelenít. Viszont a kellemetlen izzadságszag és a túlzott izzadás elkerülése érdekében számos lépést tehetünk!

Mi az izzadság és mit jó tudni róla?

Izzadást okozhat fokozott testmozgás, akár egy sietős séta, kocogás, biciklizés, de számos más oka is lehet a verejtékezésnek: túlsúly, magas vérnyomás, cukorbetegség, hormonális változás, egyes gyógyszerek mellékhatásai, stressz is állhat a hátterében.

Az izzadásnak önmagában nincs kellemetlen szaga. A rossz szag akkor keletkezik, amikor a verejtékmirigy által termelt izzadság keveredik a bőrünkön található baktériumokkal és azok elkezdenek lebomlani. Ezért is fontos mindennap megmosni hónaljunkat, hogy az aznap termelődött baktériumokat eltávolítsuk.

Egy kiegyensúlyozott ember meglepően kevesebbet izzad mint az, akinek az élete „romokban hever”. Ha munkahelyünkön vesz minket körül a feszültséget okozó légkör, bár nem könnyű, de néha érdemes más munka után nézni. Egy mérgező környezet sokkal többet árthat nekünk, mint az izzadás.

Mit tehetsz azért, hogy minél kevesebbet izzadj?

  • A magas pamuttartalmú ruhákat részesítsd előnyben. Műszálas, szoros ruhadarabbal érintkezve a bőrünk fokozott izzadást produkál.
  • A réteges öltözék jobb, mint egy atlétára felvett vastag pulóver. Jó, ha fel és le tudunk hámozni magunkról egy-egy réteget, ha szükséges.
  • Mellőzd a túlzottan fűszeres, csípős ételeket.
  • Mérsékeld az alkoholfogyasztást.
  • Edzéshez válassz olyan ruhát, amelyben van beépített izzadságelvezető a hónaljnál és az ágyéknál.
  • Szőrteleníts. A hónaljszőr fokozza az izzadást és remek közeget biztosít a megtelepedő baktériumoknak.
  • A rendszeres testmozgás serkenti az anyagcserét, ami mérsékli az izzadást – még egy szempont, hogy eddz rendszeresen!
  • Lehetőleg kevés időt tölts tűző napon.
  • Figyelj a testsúlyodra. A túlsúly fokozott izzadással jár.
  • Törekedj a stresszmentes életmódra. Néha kapcsolódj ki, hallgasd a kedvenc zenéidet, legyen a szobádban vagy irodádban illóolajos párologtató.
  • Akár napi több alkalommal is moss hónaljat. Az ott megtelepedett baktériumok csökkentésével elkerülheted, hogy izzadságod kellemetlen szagúvá váljon.

Dezorodálni fontos – de nem mindegy, mivel!

Manapság már-már zavarba ejtő az üzletek széles választéka, a dezodorok háza táján is. Mielőtt bármelyik izzadásgátlót lekapnánk a polcról, érdemes kicsit utánajárni, mi is van benne.

Az alumíniumtartalmú dezodorok néha kellemesebb illatúak ugyan, mint bio társaik, mégsem jó ezeket használni. Számos kutatás támasztja alá, hogy az efféle kozmetikumok károsan hatnak ránk. Dr. Mercola, az egyik legismertebb amerikai életmódszakértő szemléletesen, jól érthetően magyarázza el ezt nekünk: bár az alumínium a földkéregben jelentős mennyiségben előforduló elem, az emberi szervezetnek semmilyen formában sincs rá szüksége. Számtalanszor bebizonyították már, hogy az alumínium egy erős idegméreg, melyet az Alzheimer-kórban szenvedők agyában megnövekedett mennyiségben mértek.

S hogy milyen alternatívák, formák vannak? 

Izzadásgátló spray: Sokan kedvelik az izzadásgátlók ezen fajtáját, hiszen intenzív illata van. Az ilyen termékek a felfrissülés érzetét keltik, bármilyen izzasztó helyzetben is van az ember. Hátránya, hogy sok termék foltot hagy a ruhán, illetve a legtöbb spray alumíniumflakonos, ami nem a legjobb, bár ez a legolcsóbb anyag a szépségápolási termékek gyártói számára.

Deo-stiftek: A stiftek már sokkal inkább környezetbarát termékek, bár tartályuk műanyag, kifogyásuk után kevesen vesződünk azzal, hogy tisztára mossuk, így landol a kommunális hulladék tárolóban szelektív helyett. Van, akinek ez a fajta válik be, én soha nem szerettem. Több alkalommal is megesett velem, hogy egy stift használata után radírmorzsalék-szerű krém maradt a hónaljamon, ami például nyáron, atléta viselésénél elég kellemetlen.

Golyós dezodor: A golyós változatokat azért kedvelem, mert ezeknek az esetek túlnyomó többségében üveg a tartálya. Miután elhasználtam egyet, egyszerűen csak kipattintom a golyót, eltávolítom a műanyag gyűrűt az üveg szájáról, elöblítem ezeket és mindent szelektálva dobhatok ki. Az izzadásgátló folyadék már az állaga miatt is barátságos, felvitel után gyorsan szárad, textilen nem hagy foltot, bőrápoló hatású és általában szinte kizárólag természetes összetevőkből áll.

Krémdezodorok: Én egy éve váltottam golyósról krémdezodorra. Kíváncsi voltam, milyen lehet egy kis tégelyes bio összetételű, 100 százalék vegyszermentes izzadásgátló. Sem alumíniumot, sem parabént nem tartalmaz, kizárólag természetes alapanyagokat tesznek bele, mint szódabikarbóna, sheavaj és illóolaj. A legtöbb krémdezodor hidratálja a hónalj érzékeny bőrét, a szódabikarbóna és keményítő felel a víz megkötéséért, a szag semlegesítéséért, nem tömíti el a pórusokat és nem szívódik fel semmilyen káros vegyület. Először mandarin és citromolaj változatot próbáltam ki, most pedig teafa-levendula illatút használok. Eddigi életem legszuperebb izzadásgátlói ezek, nem gondolnám, hogy valaha is fogok másfélét használni. Hatékonyak és az illatuk is különleges. Ami még a krémdeók mellett szól az, hogy a krém hónalja kenésekor az ember észre sem veszi, hogy mindennap gyors önvizsgálatot végez. Alapesetben nem biztos, hogy rendszeresen tapogatjuk hónaljukat, viszont egy ilyen kozmetikum használata mellett azonnal feltűnik, ha gyanúsan duzzadt nyirokcsomót tapintunk.

Ajánljuk még:

 

Már követem az oldalt

X