Iskolás korú gyerekek szülőjeként most mindannyiunkban ezer kérdés kavarog. Hogyan oldjuk meg a gyerekek felügyeletét a következő napokban, ha magunknak munkába kell menni? Hogyan folytatják a tanulást, hogy lehet majd így sikeresen befejezni a tanévet? Napok óta érett már ez a döntés, és nagyon örülök, hogy tegnap este megszületett.
A miniszterelnök bejelentése az iskolák bezárásáról szerintem mindenkit megnyugtatott. Aztán a következő pillanatban meg kérdések özönét tennénk fel a digitális oktatással kapcsolatban péntek éjszaka valakinek. De persze nem szeretnénk most senkit zavarni.
Épp a híreket meg a reakciókat olvasom a látogatók tömegétől (még nem lefagyott) siteokon, amikor megjön a levél kisfiam iskolájából, alig egy órával a bejelentést követően.
Íme:
„Tisztel Szülők, kedves Kollégák!
A kialakult helyzetre való tekintettel, szeretnék mindenkit tájékoztatni a következő napok tervéről.
A kormány döntésére számítva, már az elmúlt napokban megterveztük a lehetséges lépéseket az oktatás megszervezésére.
A hétfői napon kollégáinkkal rendkívüli értekezlet keretében döntés születik, hogy melyik digitális platformot választjuk a kommunikációra gyermekeinkkel.
Hétfőn délelőtt tájékoztatjuk Önöket, hogy az otthontanulás milyen szervezést igényel.
Minden kollégánk felkészült a tananyagátadás digitális formájára, ennek gyakorlatára és professzionális lehetőségeire azonban segítséget kérünk az IT-s szülőktől.
Az online óratartás és feladatkiosztás reményeink szerint a jövő hét folyamán teljes egészében megvalósítható a felső tagozatban. A digitális órarend keddre elkészül.
Az első és másodikosok egy app gyűjteményt kapnak, főleg olvasás és matek gyakorlók, mely napi gyakorlása lesz szükséges, a tanítókkal pedig videóüzenet váltások tervezettek A heti feladatkiosztás, tantárgyanként önálló projektfeladatok kidolgozását jelenti majd 3. osztálytól felfelé, melyhez ELLENŐRZÖTT internet hozzáférésre lesz minden gyermeknek szüksége. Segítségüket kérjük, ennek a megszervezésében.
Kérjük a kedves szülőket, próbáljuk meg a vészhelyzet pozitív oldalát megmutatni gyerekeinknek…hamarabb leszünk digitális iskola, mint azt terveztük, továbbá kipróbáljuk a modern tanulásszervezés eszközeit.
Akinek eszközproblémája adódik, kérem jelezze. Sajnos, csak 22 laptop áll rendelkezésre, végszükség esetén felajánljuk otthoni használatra.
Mivel ilyen élethelyzet még nem fordult elő, a helyzet kezelésében minden segítséget szeretnénk megadni. A folyamatos kapcsolattartás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet, mely a gyerekek számára a biztonságérzetet jelentheti. A kényszerszünet nem szabad, hogy passzivitást eredményezzen. Ezért fogunk dolgozni kollégáinkkal az elkövetkező napokban.
A helyzet nyugodt kezeléséhez kívánok higgadtságot és türelmet, melyben maximális mértékben partnerek vagyunk.
A hétfői értekezlet után küldöm a tájékoztatót, a speciális órarendet és kedden kezdjük a munkát.”
Azt hiszem ebben a helyzetben így kell ezt csinálni. Külön hálás vagyok, hogy szó esik az ellenőrzött, tehát szűrőprogrammal ellátott internetkapcsolatról, és arról, hogy milyen fontos, hogy gyermekeinket megnyugtassuk, és a helyzet pozitív oldalára koncentráljunk.
Ennek az iskolának a tanulói, az itteni szülők még péntek este, alig egy órával a bejelentés után sok kérdésükre válasz kaptak. Remélem, hogy mások is voltak ilyen szerencsések.
***
Tudjuk, hogy a határokon túlról is sokan olvastok bennünket. Kíváncsiak vagyunk, a világ különböző pontjain hogyan kezelik az iskolák a kialakult helyzetet, milyen élményekkel gazdagodtak a szülők. Köszönettel vesszük, ha megírjátok tapasztalataitokat az e-mail címre.
A levelet az igazgató beleegyezésével, változtatások nélkül közöltük.
További cikkek a témában:
„HA AZ UTCÁN VAGY, FENYEGETŐZNEK, HOGY RENDŐRT HÍVNAK” – EXKLUZÍV INTERJÚ A MILÁNÓI TÉVÉSSEL
HIHETETLEN KÉPEKEN ÉS VIDEÓKON A KORONAVÍRUS PUSZTÍTÁSA
AZ EGÉSZ VILÁG GAZDASÁGI MŰKÖDÉSE FELBORULT, MOST KÉSZÜLNÜNK KELL – INTERJÚ CSATH MAGDOLNÁVAL