5 gasztrofilm, amik beizzítják az ízlelőbimbókat!

Kult

5 gasztrofilm, amik beizzítják az ízlelőbimbókat!

Romantikus filmmel, vígjátékkal és dokumentumfilmmel tarkított gasztrofilm-ajánlónkkal csak óvatosan: bár az illatok nem szűrődnek át a képernyőn, a látványvilág beizzítja az ízlelőbimbókat. A rágcsa erősen ajánlott a gasztromozihoz!

Csokoládé

A Csokoládé egy igazi pralinéterápia, romantikus vígjátékba csomagolva. Az öt Oscar- és négy Golden Globe-díj jelölést magáénak tudó film története egészen egyszerű: Vianne Rocher (Juliette Binoche) egyedülálló anyaként egy zárkózott francia kisvárosba, Lansquenetbe költözik lányával, hogy egy csokoládébolt nyitásával új életet kezdjen. Az ínycsiklandó, személyre szóló édességek szinte azonnal felszabadítják a lakók rejtett vágyait, titkos szenvedélyeit, ezt a város grófja pedig nem nézi jó szemmel. A csokoládé szerinte a bűnbeesés melegágya, erkölcsi romlásba viszi a közösséget, ezért mindent elkövet, hogy a vállalkozást életképtelenné tegye. De a hab a tortán mégsem ez, hanem az, hogy a pralinétengerek és bonbonok világát egy szerelmi szál is megbolondítja, mégpedig Johnny Depp közreműködésével.    

Ízek palotája

Az Ízek palotája igaz történeten alapszik: a francia köztársasági elnök szakácsnőjének mindennapjait mutatja be. Hortense nyugodt életét élte híres séfként vidéki szarvasgombaföldjén, amikor karrierjében egy olyan lehetőséget kapott, amit nem utasíthatott vissza: az elnöki rezidencián, a Palais de Elysée-ben kell a francia konyha legpompásabb étkeit asztalra varázsolnia, mint a köztársasági elnök személyes szakácsa. Míg fűszerek kavarognak a fazékban, marhaszelet sül a sókéregben, turbolyás-gombás rántotta pedig a serpenyőben, Hortense-nek komoly nehézségekkel kell szembenéznie: irigykedők, törtetők, féltékenykedők próbálják tönkretenni karrierjét azzal, hogy állandó csapdákat állítanak az útjába.

Sushiálmok

A Sushiálmok egy 85 éves sushikészítő mesterről, Dzsiro Ono életéről szól, aki egy tokiói metróaluljáróban üzemelteti a három Michelin-csillagos éttermét. A dokumentumfilmet jócskán megfűszerezték a japánokra jellemző precizitással, maximalizmussal, hivatástudattal és alázattal; Dzsiro Ono sem fogad el semmilyen kompromisszumot, megalkuvást, egész életét hivatásának, a sushikészítésnek szentelte. Állandóan fejleszti magát, hiszen továbbra sem érzi úgy, hogy elérte volna a tökéletességet. 81 perc, ami nem csak az ételről, az evés öröméről és művészetéről szól, hanem a hivatástudaról is.  

Ízlések és pofonok

Kate-nek (Catherine Zeta-Jones) élete a konyhája, acélozott hivatástudattal vezeti egy manhattani étterem egyik legelegánsabb konyháját. Testvére azonban autóbalesetben elveszti az életét, így magához veszi 9 éves unokahúgát, akivel egyáltalán nem találják a közös hangot. A kalamajkát csak tetőzi, hogy az étterembe egy új, Nick nevű szakács is érkezik, aki teljesen máshogy gondolkodik, mint ő. És hogy mi biztos a film megnézése után? Hogy biztosan ki akarjuk majd próbálni azt a bizonyos sáfrányos öntetet!

Az ételművész

Az ételművészben egy lecsúszóban lévő két Michelin-csillagos sztárséf, John Adams (Bradley Cooper) felemelkedését láthatjuk, akinek problémás múltja (tartozás a párizsi drogmaffia felé) miatt nehéz újból bizonyítania, pedig célja nem kevesebb, mint a harmadik csillag megszerzése Londonban. Noha a sztárséf – aki egyébként 16 évesen otthagyta az iskolát, hogy Párizsba repülve bizonyítson – végül el is érte a csúcsot, karrierorientált fejlődéstörténetében mindent elvesztett maga körül; emberségét, kedvességét, összes erényét (pont úgy, ahogy Julien is a Vörös és feketében). Régi ismerése, Tony (Daniel Brühl) szavazza meg neki újból a bizalmat, és ad lehetőséget Johnnak a bizonyításra, hogy a harmadik csillagot már egy új, emberséges emberként szerezze meg. Nemcsak nyálcsorgató ételkölteményekkel, bombasztikus ízkombinációkkal számolhatunk ebben a 90 percben, hanem bepillantást nyerünk a kulisszák mögé is: hogy mennyi nüansznyi ellenőrzésen kell átesnie az ételnek, míg egy Michelin-csillagos étterem asztalára kerül.

Ajánljuk még:

5 + 1 MAGYAR ÉTEL, AMIT A VILÁG MÁS TÁJÁN NEM TUDNÁL MEGCSINÁLNI

PÁRKAPCSOLATI HÍZÉKONYSÁG: ÍGY ÉRKEZNEK A PLUSZ KILÓK, MIKOR SZERELMESEK LESZÜNK

ÉS AZ ORJA AZ MINEK A MIJE? – EGY GASZTRONYOMOZÓ KALANDJAI