ZónánTúl

Ilyen volt a magyar termékek idei roadshow-ja a kelet-magyarországi régióban

Közel 1000 km-es szakmai körtúrán vezette végig idén a Coop Hungary az idei Coop Rally résztvevőit a kelet-magyarországi régióban, hogy itt működő magyar vállalkozásokat és gyártóüzemeket látogassunk meg. A szakmai program célja felhívni a figyelmet a magyar termékekre, ezek előtérbe helyezésére a fogyasztói döntésekben. Minden minőségi magyar termék mögött magyar tőke, magyar munkaerő és magyar célok, álmok vannak – ez a hazai gazdaság fenntarthatóságának motorja. A 2024-es Coop Rally során felkeresett helyszínekről rövid összegfoglalót készítettünk: ezek mindegyike olyan állomás, amelyet akár a vidékre tervezett családi kiránduláson is szívesen meglátogatnánk.

A Coop Rally-t a COOP üzletlánc 2006-ban rendezte meg első alkalommal. A teljes egészében magyar tulajdonú kereskedelmi lánc rendezvénysorozata több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat.

A rally az idei programjaival immáron 151, hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött.

A 2024-es Coop Rally állomásai – Fotó: Coop Hungary ZRT.

Pekó László, a COOP Hungary ZRT. igazgatóságának elnöke – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

A szakmai program alkalmával öt kelet-magyarországi vármegyében (Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves) nyolc állomást  Az idei Coop Rally során a résztvevők öt élelmiszergyártó üzemet (az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzemét, a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzemét, a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemét, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemét és a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyárát, az Ostoros Családi Pincészetet, a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzletét és az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-jét) látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny.

A versenyen közel háromszázan vettek részt, a hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviselve.

A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.

Az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeme – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

Az idei Coop Rally az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeménél startolt. 

Az élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó magyra vállalat ismertségét elsősorban a magyar konyha elengedhetetlen ételízesítőinek számító magyaros termékeinek – az Erős Pistának és a Piros Aranynak – köszönheti, melyek a cég hetényegyházi telephelyén készülnek, csakúgy, mint az Univer Gulyáskrém, Édes Anna, valamint a hagymakrémek. A magyaros termékskála tagja továbbá a 2013-ban bevezetett Haragos Pista – extra erős, nyers, darált paprika.

A vállalat által forgalmazott termékek palettája ennél azonban jóval szélesebb: Kecskeméten készülnek a tartósítószermentes Univer majonéz, az e-szám mentes ketchup és mustár, a salátaöntetek, az asztali szószok, valamint a prémium gyümölcslekvárok, paradicsom alapú termékek és bébiételek is. Az alföldi cég kiemelt figyelmet szentel a korszerű technológia, valamint gyártásbiztonsági feltételek megteremtésének. A cég termékeinek népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy az Univer a majonéz, mustár, ketchup, bébiétel és magyaros ételízesítők kategóriában is piacvezető.

A rally második állomása a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzeme volt.

A Márka az egyik legrégebbi magyar üdítő, amely valódi hazai találmány. Az első üdítőital 1973-ban, szőlő ízben készült el, hazai gyümölcsalapanyagokból, dr. Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján. Az elmúlt ötven évben rengeteg változás történt – a palackozás helyszínei, a termékkínálat és nem utolsósorban a fogyasztói szokások is átalakultak. 2007-ben a Márka üdítők forgalmazása egy családi vállalkozás keretein belül folytatódott, Pécskövi Gábor és Tibor irányításával. Ők egy modernizált Márkát álmodtak meg, új formában és új lehetőségekkel. 

2017-ben még 30 millió palack Márka üdítő készült, 2023-ban ez a szám már 154 millióra emelkedett. 2017 októberében a legmodernebb technológiával indították el a termelést egy 3 hektáros területen, Felsőlajoson. Az üzemben két ásványvízkút látja el a gyártást, amelyek percenként 2500 liter ásványvizet biztosítanak.

A kétnapos szakmai út harmadik stációja a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzlete volt.

A HUNOR COOP ZRt. napjainkban Csongrád-Csanád Vármegye egyik meghatározó kereskedelmi vállalkozása. A társaság jogelődje a Szentes és Vidéke Körzeti Földműves Szövetkezet, mely 1945-ben alakult. Ekkor mindösszesen 180 tagja és 1 üzlete adta a működését. Az elmúlt 20 esztendőben a társaság meghétszerezte az árbevételét, ezt több mint 500 fő foglalkoztatott létszámmal biztosítja. A társaság kiemelt figyelmet fordít a törzsvásárlóira: ma már közel 50 ezer Coop klub tagsággal rendelkező törzsvásárlója van. 

Fábiánsebestyéni Szuper üzletüket akár mintaboltnak is nevezhetnénk: a 321-es sorszámot viselő fábiánsebestyéni Szuper boltot 2022-ben a Magyar Falu program keretein belül újították fel teljes körűen, alapterület bővítéssel és napelem rendszer kiépítésével.

A rally első napjának záró helyszíne a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzeme volt.

A 2007-ben alakult Nádudvari Élelmiszer Kft. egy száz százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszergyártó vállalat, amely a Hortobágyi Nemzeti Park közelében, Nádudvaron működik. Tevékenysége egyedülállóan összetett a magyar piacon, hiszen három fő üzletágban van jelen: tejtermékek, húskészítmények és mirelit áruk. A húsüzem jogelődje 1969-től működik, a tejüzemben 1975 óta folyik tejfeldolgozás, a mirelit üzletág pedig 2010-ben indult el. 

A tej üzletágon belül a zászlóshajónak számító túró mellett a cég célul tűzte ki, hogy az import termékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljon. A natúr joghurtok piacán 2023-ban sikerült tovább erősíteni pozícióját, míg a másfél éve bevezetett réteges joghurtok esetében is már meghatározó szereplővé vált. A múlt év második felében a vállalat megjelent a klasszikus gyümölcsjoghurtok piacán is, és további termékfejlesztéseken dolgoznak. A Nádudvari portfóliójában meghatározó terméknek számító túrónál pedig annak ellenére sikerült megőrizni a pozícióikat, hogy a teljes piacon nagyjából a tizedével visszaesett az értékesítés. 

Húsüzemi termékeik közül a Nádudvari májas, debreceni és a grillkolbász a piac meghatározó szereplői, míg a panírüzemben a rántott húsok és sajtok mellett különleges vegán panírozott zöldségek is szerepelnek a szortimentben. A húsüzemben a hagyomány és az innováció jól kiegészítik egymást. Az idei évben a különleges ízvilágú Nádudvari ementáli sajtos csemege debreceni, valamint egy sikeres koprodukció eredményeként az Univerrel közösen fejlesztett Nádudvari Erős Pistás májas jelent meg a piacon. 

A rally második napja az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-jénél startolt.

Kisgyőrt a legtöbben csak úgy ismerik: a kifaragott falu, ugyanis a kies tájon fekvő település képét markánsan formálja az a rengeteg faragvány, amely elsősorban a falu polgármesterének, Kékedi László Vilmosnak köszönhető. A turisták által is kedvelt állomáson ma már kiválóan felszerelt, színvonalas ABC is várja a vendégeket, az Unió Coop Zrt. fejlesztéseinek jóvoltából.

A kisgyőri üzlet 7 évvel ezelőtt zöldmezős beruházással épült, mert a korábbi MINI üzlet nem volt alkalmas a bővítésre. A beruházás fő célkitűzése, hogy a bolt továbbra is a település legnagyobb forgalmú üzleteként, de már a kor elvárásainak megfelelő színvonalon szülessen újjá. Az üzlet 2022-ben a boltmegújítási program keretében újult meg: az arculatváltás mellett az eladótérben a teljes polcrendszer és a pénztárgép rendszer is frissült. Az üzlet 3900 cikkelemes árukínálatában megtalálható minden fontos termékkategória, de kiemelten figyelnek a diabetikus, glutén- és laktózmentes termékek kínálatára is. 

A rally és a verseny csütörtöki második állomása a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzeme volt.

Az 1973-ban megalapított Borsodi Sörgyár többek között Borsodi Póló néven elsőként vezetett be a hazai piacra alkoholmentes termékét. Vendéglátói partnerei számára elsőként tette elérhetővé a KEG-es (hordós) kiszerelést és az első fémdobozos kiszerelésbe is Borsodi világost töltöttek. Elsőként vezették be a hazai, már széles körben elérhetőízesített sört, a Borsodi Frisst.

A vállalat a fogyasztói igények alakulásával párhuzamosan az elmúlt évtizedekben folyamatosan bővítette portfolióját, ami ma már több mint 20 tagot számlál. Többek között olyan világhírű márkákat forgalmaz, mint a Coors, a Guiness, a Miller vagy a Staropramen, a Stella Artois-ból, a Hoegaardenből és a Lefféből álló Belgium Büszkeségei. A termékpaletta bővítése mellett folyamatosan fejlődött a bőcsi gyár is, a kapacitás növelése mellett szem előtt tartva a fenntarthatóságot is. 

2005-ben épült meg az új főzőház, a régi pedig azóta A Borsodi Sörgyár múzeumának ad otthont. Egy évvel később átadták az új szennyvíztisztítót, ami lehetővé tette, hogy a sörgyártás folyamatában bioenergiát is felhasználhassanak. 2018-ban vette kezdetét egy 12 millió eurós kapacitásbővítés és technológiafejlesztés, 2021-ben átadták az új, 3300 négyzetméteres logisztikai központot, tavaly pedig működésbe lépett a bőcsi telephelyen egy 497 kW teljesítményű napelemes kiserőmű.

Az eltelt évtizedek alatt bevezetett számos újdonságnak, a folyamatos fejlesztéseknek és bővítéseknek köszönhetően mára a Borsodi nemcsak a hazai sörpiac meghatározó szereplőjévé, de márkanevévé is vált és Borsod vármegye gazdasági életében is a lehetőségeihez képest jelentős szereplő. Több száz munkavállalót foglalkoztat a bőcsi üzem, a beszállítókkal és kereskedelmi partnerekkel együtt pedig ez a szám több ezerre tehető.

A sörgyári látogatás után az Ostoros Családi Pincészetbe gurultak be a rally autói.

Az Ostoros Családi Pincészet Magyarország egyik legelismertebb és legrégebbi borászata, amely az egri borvidék szívében, Ostoros községben található. A több évtizedes múltra visszatekintő pincészet ötvözi a hagyományos borászati technikákat a modern innovációkkal, így biztosítva a borok magas minőségét és egyediségét. Az Ostoros márka a pincészet fő termékvonala, amely a hétköznapok borfogyasztási élményét kívánja megújítani. „Együtt lenni jó!” szlogenük nem csupán egy mottó, hanem egy életérzés, amelyet minden palack Ostoros bor közvetít. A borok jó ár-érték aránya és kiváló minősége teszi tökéletes választássá mindennapi és különleges alkalmakra egyaránt.

Az Ostoros borok széles választékot kínálnak, a könnyed fehérboroktól a karakteres vörösborokig. A legnépszerűbb termékeink közé tartozik a 2023-ban Európa legjobb fehérborának választott Irsai Olivér, és az idei évben az egri borvidék legjobb fehérbora pedig a friss és élénk Sauvignon Blanc. Az Ostoros borok minden palackja az egri borvidék jellegzetes ízvilágát és egyedi karakterét tükrözi.

Az idei rally záróállomása a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyára volt.

A Detki Keksz több mint négy évtizede a hazai édesipar meghatározó szereplője. A megbízható minőség és az elérhető árszínvonal miatt a „Detki” sokak számára szinte fogalommá vált, és szívesen választják termékeinket hétköznapokon a kicsik és nagyok egyaránt. Hazánk legnagyobb magyar tulajdonában lévő kekszgyártójának portfóliójában az édes termékektől a sósakon át a hozzáadott cukor nélküliekig bárki megtalálhatja a kedvenc kekszét.

A tradicionális Mese keksz, a Tere-Fere, vagy az itthon generációk óta alapélelmiszernek számító háztartási keksz háztartások százaiban a bevásárlólisták alaptételei, kamrapolcok, uzsonnásdobozok, hétköznapok és ünnepi alkalmak állandó vendégei. A mai táplálkozási trendeknek megfelelő fogyasztói igényeket kielégítve magas minőségű és elérhető árú termékeket kínálnak mindenki számára – ezzel Magyarország legkedveltebb, első számú hazai keksz márkájává váljunk!

A 2024-es Coop Rally díjazottjai

Hajdúszoboszlón zárult az idei Coop Rally, melynek záróeseményén a versenyeredményeket is díjazták a szervezők, illetve több különdíj is gazdára talált. A 18. alkalommal megrendezett Coop Rally-t a Master Good Kft. csapata nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az Univer Product Zrt. kapta meg, amelyet Molitórisz Károly, a cég vezérigazgatója vett át. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba.

A 2024-es Coop Rally Média I. helyezettje az egy.hu és a Trend FM közös csapata!

Lihr Mónikának, a Trend FM partnere, Tóth Géza, a COOP Hungary ZRT. vezérigazgatója és Bohár Judit, az egy.hu senior sales managere az idei Coop Rally díjátadóján – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet 

A Coop Rally versenyszámairól készült fotóválogatásunk itt nyílik:

Gratulálunk nagyszerű kollégáinknak, Bohár Juditnak, az egy.hu senior sales managerének és Lihr Mónikának, a Trend FM partnerének, akik a 88-as számú versenyautót vezették!

Az esemény záróakkordjaiban már a jövő évi Coop Rally terveiről is hallhattunk: 2025-ben a nyugat-magyarországi régió magyar élelmiszeripari üzemei és Coop-boltjai lesznek a hagyományos szakmai roadshow házigazdái.

Nyitókép: Az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeme – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

Ajánljuk még:

Az utazás pszichológiája: 10 dolog, amiért érdemes útra kelni

Ma a világ csak karnyújtásnyira van tőlünk. Elegendő felcsapni a laptopot vagy kézbe venni a telefont, és virtuálisan máris a világ túlsó felén találhatjuk magunkat. Ám mégis időről időre útra kelünk, és elhagyjuk az otthonunkat. Hogy ezt miért tesszük, és az egyes emberek számára mi az utazás mozgatórugója, arról utazó bloggerként összeszedtem 10 különböző nézőpontot és motivációs faktort.