Ilyen volt a magyar termékek idei roadshow-ja a kelet-magyarországi régióban

ZónánTúl

Ilyen volt a magyar termékek idei roadshow-ja a kelet-magyarországi régióban

Közel 1000 km-es szakmai körtúrán vezette végig idén a Coop Hungary az idei Coop Rally résztvevőit a kelet-magyarországi régióban, hogy itt működő magyar vállalkozásokat és gyártóüzemeket látogassunk meg. A szakmai program célja felhívni a figyelmet a magyar termékekre, ezek előtérbe helyezésére a fogyasztói döntésekben. Minden minőségi magyar termék mögött magyar tőke, magyar munkaerő és magyar célok, álmok vannak – ez a hazai gazdaság fenntarthatóságának motorja. A 2024-es Coop Rally során felkeresett helyszínekről rövid összegfoglalót készítettünk: ezek mindegyike olyan állomás, amelyet akár a vidékre tervezett családi kiránduláson is szívesen meglátogatnánk.

A Coop Rally-t a COOP üzletlánc 2006-ban rendezte meg első alkalommal. A teljes egészében magyar tulajdonú kereskedelmi lánc rendezvénysorozata több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat.

A rally az idei programjaival immáron 151, hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött.

A 2024-es Coop Rally állomásai – Fotó: Coop Hungary ZRT.

Pekó László, a COOP Hungary ZRT. igazgatóságának elnöke – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

A szakmai program alkalmával öt kelet-magyarországi vármegyében (Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves) nyolc állomást  Az idei Coop Rally során a résztvevők öt élelmiszergyártó üzemet (az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzemét, a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzemét, a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemét, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemét és a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyárát, az Ostoros Családi Pincészetet, a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzletét és az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-jét) látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny.

A versenyen közel háromszázan vettek részt, a hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviselve.

A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.

Az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeme – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

Az idei Coop Rally az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeménél startolt. 

Az élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó magyra vállalat ismertségét elsősorban a magyar konyha elengedhetetlen ételízesítőinek számító magyaros termékeinek – az Erős Pistának és a Piros Aranynak – köszönheti, melyek a cég hetényegyházi telephelyén készülnek, csakúgy, mint az Univer Gulyáskrém, Édes Anna, valamint a hagymakrémek. A magyaros termékskála tagja továbbá a 2013-ban bevezetett Haragos Pista – extra erős, nyers, darált paprika.

A vállalat által forgalmazott termékek palettája ennél azonban jóval szélesebb: Kecskeméten készülnek a tartósítószermentes Univer majonéz, az e-szám mentes ketchup és mustár, a salátaöntetek, az asztali szószok, valamint a prémium gyümölcslekvárok, paradicsom alapú termékek és bébiételek is. Az alföldi cég kiemelt figyelmet szentel a korszerű technológia, valamint gyártásbiztonsági feltételek megteremtésének. A cég termékeinek népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy az Univer a majonéz, mustár, ketchup, bébiétel és magyaros ételízesítők kategóriában is piacvezető.

A rally második állomása a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzeme volt.

A Márka az egyik legrégebbi magyar üdítő, amely valódi hazai találmány. Az első üdítőital 1973-ban, szőlő ízben készült el, hazai gyümölcsalapanyagokból, dr. Kállay Miklós és Sárkány Péter feltalálók receptúrája alapján. Az elmúlt ötven évben rengeteg változás történt – a palackozás helyszínei, a termékkínálat és nem utolsósorban a fogyasztói szokások is átalakultak. 2007-ben a Márka üdítők forgalmazása egy családi vállalkozás keretein belül folytatódott, Pécskövi Gábor és Tibor irányításával. Ők egy modernizált Márkát álmodtak meg, új formában és új lehetőségekkel. 

2017-ben még 30 millió palack Márka üdítő készült, 2023-ban ez a szám már 154 millióra emelkedett. 2017 októberében a legmodernebb technológiával indították el a termelést egy 3 hektáros területen, Felsőlajoson. Az üzemben két ásványvízkút látja el a gyártást, amelyek percenként 2500 liter ásványvizet biztosítanak.

A kétnapos szakmai út harmadik stációja a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzlete volt.

A HUNOR COOP ZRt. napjainkban Csongrád-Csanád Vármegye egyik meghatározó kereskedelmi vállalkozása. A társaság jogelődje a Szentes és Vidéke Körzeti Földműves Szövetkezet, mely 1945-ben alakult. Ekkor mindösszesen 180 tagja és 1 üzlete adta a működését. Az elmúlt 20 esztendőben a társaság meghétszerezte az árbevételét, ezt több mint 500 fő foglalkoztatott létszámmal biztosítja. A társaság kiemelt figyelmet fordít a törzsvásárlóira: ma már közel 50 ezer Coop klub tagsággal rendelkező törzsvásárlója van. 

Fábiánsebestyéni Szuper üzletüket akár mintaboltnak is nevezhetnénk: a 321-es sorszámot viselő fábiánsebestyéni Szuper boltot 2022-ben a Magyar Falu program keretein belül újították fel teljes körűen, alapterület bővítéssel és napelem rendszer kiépítésével.

A rally első napjának záró helyszíne a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzeme volt.

A 2007-ben alakult Nádudvari Élelmiszer Kft. egy száz százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszergyártó vállalat, amely a Hortobágyi Nemzeti Park közelében, Nádudvaron működik. Tevékenysége egyedülállóan összetett a magyar piacon, hiszen három fő üzletágban van jelen: tejtermékek, húskészítmények és mirelit áruk. A húsüzem jogelődje 1969-től működik, a tejüzemben 1975 óta folyik tejfeldolgozás, a mirelit üzletág pedig 2010-ben indult el. 

A tej üzletágon belül a zászlóshajónak számító túró mellett a cég célul tűzte ki, hogy az import termékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljon. A natúr joghurtok piacán 2023-ban sikerült tovább erősíteni pozícióját, míg a másfél éve bevezetett réteges joghurtok esetében is már meghatározó szereplővé vált. A múlt év második felében a vállalat megjelent a klasszikus gyümölcsjoghurtok piacán is, és további termékfejlesztéseken dolgoznak. A Nádudvari portfóliójában meghatározó terméknek számító túrónál pedig annak ellenére sikerült megőrizni a pozícióikat, hogy a teljes piacon nagyjából a tizedével visszaesett az értékesítés. 

Húsüzemi termékeik közül a Nádudvari májas, debreceni és a grillkolbász a piac meghatározó szereplői, míg a panírüzemben a rántott húsok és sajtok mellett különleges vegán panírozott zöldségek is szerepelnek a szortimentben. A húsüzemben a hagyomány és az innováció jól kiegészítik egymást. Az idei évben a különleges ízvilágú Nádudvari ementáli sajtos csemege debreceni, valamint egy sikeres koprodukció eredményeként az Univerrel közösen fejlesztett Nádudvari Erős Pistás májas jelent meg a piacon. 

A rally második napja az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-jénél startolt.

Kisgyőrt a legtöbben csak úgy ismerik: a kifaragott falu, ugyanis a kies tájon fekvő település képét markánsan formálja az a rengeteg faragvány, amely elsősorban a falu polgármesterének, Kékedi László Vilmosnak köszönhető. A turisták által is kedvelt állomáson ma már kiválóan felszerelt, színvonalas ABC is várja a vendégeket, az Unió Coop Zrt. fejlesztéseinek jóvoltából.

A kisgyőri üzlet 7 évvel ezelőtt zöldmezős beruházással épült, mert a korábbi MINI üzlet nem volt alkalmas a bővítésre. A beruházás fő célkitűzése, hogy a bolt továbbra is a település legnagyobb forgalmú üzleteként, de már a kor elvárásainak megfelelő színvonalon szülessen újjá. Az üzlet 2022-ben a boltmegújítási program keretében újult meg: az arculatváltás mellett az eladótérben a teljes polcrendszer és a pénztárgép rendszer is frissült. Az üzlet 3900 cikkelemes árukínálatában megtalálható minden fontos termékkategória, de kiemelten figyelnek a diabetikus, glutén- és laktózmentes termékek kínálatára is. 

A rally és a verseny csütörtöki második állomása a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzeme volt.

Az 1973-ban megalapított Borsodi Sörgyár többek között Borsodi Póló néven elsőként vezetett be a hazai piacra alkoholmentes termékét. Vendéglátói partnerei számára elsőként tette elérhetővé a KEG-es (hordós) kiszerelést és az első fémdobozos kiszerelésbe is Borsodi világost töltöttek. Elsőként vezették be a hazai, már széles körben elérhetőízesített sört, a Borsodi Frisst.

A vállalat a fogyasztói igények alakulásával párhuzamosan az elmúlt évtizedekben folyamatosan bővítette portfolióját, ami ma már több mint 20 tagot számlál. Többek között olyan világhírű márkákat forgalmaz, mint a Coors, a Guiness, a Miller vagy a Staropramen, a Stella Artois-ból, a Hoegaardenből és a Lefféből álló Belgium Büszkeségei. A termékpaletta bővítése mellett folyamatosan fejlődött a bőcsi gyár is, a kapacitás növelése mellett szem előtt tartva a fenntarthatóságot is. 

2005-ben épült meg az új főzőház, a régi pedig azóta A Borsodi Sörgyár múzeumának ad otthont. Egy évvel később átadták az új szennyvíztisztítót, ami lehetővé tette, hogy a sörgyártás folyamatában bioenergiát is felhasználhassanak. 2018-ban vette kezdetét egy 12 millió eurós kapacitásbővítés és technológiafejlesztés, 2021-ben átadták az új, 3300 négyzetméteres logisztikai központot, tavaly pedig működésbe lépett a bőcsi telephelyen egy 497 kW teljesítményű napelemes kiserőmű.

Az eltelt évtizedek alatt bevezetett számos újdonságnak, a folyamatos fejlesztéseknek és bővítéseknek köszönhetően mára a Borsodi nemcsak a hazai sörpiac meghatározó szereplőjévé, de márkanevévé is vált és Borsod vármegye gazdasági életében is a lehetőségeihez képest jelentős szereplő. Több száz munkavállalót foglalkoztat a bőcsi üzem, a beszállítókkal és kereskedelmi partnerekkel együtt pedig ez a szám több ezerre tehető.

A sörgyári látogatás után az Ostoros Családi Pincészetbe gurultak be a rally autói.

Az Ostoros Családi Pincészet Magyarország egyik legelismertebb és legrégebbi borászata, amely az egri borvidék szívében, Ostoros községben található. A több évtizedes múltra visszatekintő pincészet ötvözi a hagyományos borászati technikákat a modern innovációkkal, így biztosítva a borok magas minőségét és egyediségét. Az Ostoros márka a pincészet fő termékvonala, amely a hétköznapok borfogyasztási élményét kívánja megújítani. „Együtt lenni jó!” szlogenük nem csupán egy mottó, hanem egy életérzés, amelyet minden palack Ostoros bor közvetít. A borok jó ár-érték aránya és kiváló minősége teszi tökéletes választássá mindennapi és különleges alkalmakra egyaránt.

Az Ostoros borok széles választékot kínálnak, a könnyed fehérboroktól a karakteres vörösborokig. A legnépszerűbb termékeink közé tartozik a 2023-ban Európa legjobb fehérborának választott Irsai Olivér, és az idei évben az egri borvidék legjobb fehérbora pedig a friss és élénk Sauvignon Blanc. Az Ostoros borok minden palackja az egri borvidék jellegzetes ízvilágát és egyedi karakterét tükrözi.

Az idei rally záróállomása a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyára volt.

A Detki Keksz több mint négy évtizede a hazai édesipar meghatározó szereplője. A megbízható minőség és az elérhető árszínvonal miatt a „Detki” sokak számára szinte fogalommá vált, és szívesen választják termékeinket hétköznapokon a kicsik és nagyok egyaránt. Hazánk legnagyobb magyar tulajdonában lévő kekszgyártójának portfóliójában az édes termékektől a sósakon át a hozzáadott cukor nélküliekig bárki megtalálhatja a kedvenc kekszét.

A tradicionális Mese keksz, a Tere-Fere, vagy az itthon generációk óta alapélelmiszernek számító háztartási keksz háztartások százaiban a bevásárlólisták alaptételei, kamrapolcok, uzsonnásdobozok, hétköznapok és ünnepi alkalmak állandó vendégei. A mai táplálkozási trendeknek megfelelő fogyasztói igényeket kielégítve magas minőségű és elérhető árú termékeket kínálnak mindenki számára – ezzel Magyarország legkedveltebb, első számú hazai keksz márkájává váljunk!

A 2024-es Coop Rally díjazottjai

Hajdúszoboszlón zárult az idei Coop Rally, melynek záróeseményén a versenyeredményeket is díjazták a szervezők, illetve több különdíj is gazdára talált. A 18. alkalommal megrendezett Coop Rally-t a Master Good Kft. csapata nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az Univer Product Zrt. kapta meg, amelyet Molitórisz Károly, a cég vezérigazgatója vett át. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba.

A 2024-es Coop Rally Média I. helyezettje az egy.hu és a Trend FM közös csapata!

Lihr Mónikának, a Trend FM partnere, Tóth Géza, a COOP Hungary ZRT. vezérigazgatója és Bohár Judit, az egy.hu senior sales managere az idei Coop Rally díjátadóján – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet 

A Coop Rally versenyszámairól készült fotóválogatásunk itt nyílik:

Gratulálunk nagyszerű kollégáinknak, Bohár Juditnak, az egy.hu senior sales managerének és Lihr Mónikának, a Trend FM partnerének, akik a 88-as számú versenyautót vezették!

Az esemény záróakkordjaiban már a jövő évi Coop Rally terveiről is hallhattunk: 2025-ben a nyugat-magyarországi régió magyar élelmiszeripari üzemei és Coop-boltjai lesznek a hagyományos szakmai roadshow házigazdái.

Nyitókép: Az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzeme – Fotó: Németh Róbert / Roggs Fényképészet

Ajánljuk még:

Természet és kultúra a Fertő táján – képes kedvcsinálónk

A látszat csal: ha a térképre nézünk, láthatjuk, hogy a hazánk és Ausztria közötti határ nem követi a különböző természeti térségek határát – a Fertő-tó maga határ. A tó környéke 8000 év óta különféle kultúrák találkozópontja, a természeti értékek mellett népi építészete is jelentős, kastélyai érdekes látnivalók, ősszel pedig válogathatunk a borfesztiválok között. A réteken, legelőkön, a nádas- és vízi világban több száz madárfaj talál költő- és áttelelő helyet, lepke-, szöcske- és bogárfajok, valamint a tengerpartot idéző, sótűrő növények és csodaszép orchideafajták édenkertje is egyben.