A hazai termékek hónapja – indul a 18. Coop Rally

ZónánTúl

A hazai termékek hónapja – indul a 18. Coop Rally

Európa és Magyarország is kihívásokkal teli időszakon van túl, a gazdasági szereplőknek továbbra is egy változékony, bizonytalan környezetben kell helyt állniuk. Mindez igaz a hazai élelmiszeripari és- kereskedelemi szektorra, illetve és az élelmiszer-ellátás bázisát adó szereplőkre. Egy ilyen időszakban kulcsfontosságú az együttműködés és a közös gondolkodás szerepe. Ezt igyekszik megmutatni az idén már 18. alkalommal, szeptember 11-12-én megrendezésre kerülő Coop Rally is. A kereskedelmi csoport beszállító- és üzleti partnereiből, valamint média képviselőiből álló több mint 100 fős mezőny hat Kelet-Magyarországon működő élelmiszeripari üzembe és a COOP Csoport két tagvállalatának üzleteibe látogat majd el.

A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek. Dr. Nagy István agrárminiszter – a rendezvény hagyományainak megfelelően – idén is vállalta a verseny fővédnöki szerepét, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy a magyar lakosság minőségi élelmiszerekkel való ellátásának biztosítása kiemelt szerepet tölt be a kormányzat fejlesztéspolitikájában.

A COOP a hazai termékekért

A franchise alapokon működő hazai kereskedelmi csoport közel 30 éves alapítása óta üzletpolitikájában stratégiai célként a hazai élelmiszergyártókkal való együttműködést, a versenyképes magyar termékek forgalmazását üzleteiben. Ennek eredményeként hosszú évek óta stabilan 80% felett van a polcokon a hazai termékek aránya. Több mint 900 sajátmárkás termékének gyártása során elsősorban magyar beszállítóval működik együtt, aminek köszönhetően üzleteiben 90%-ot meghaladó ebben a termékkörben a magyar termékek aránya.

supermarket vegetables

Fotó: 123RF

A kereskedelmi tevékenység mellett a hazai élelmiszeripar népszerűsítésére, a hagyományokon alapuló versenyképes innovációk bemutatására hozta létre a COOP 2006-ban a Coop Rally szakmai programját, amely indulása óta 143 vállalkozás tevékenységét mutatta már be. A programhoz mára az üzletlánc szinte valamennyi beszállító partnere csatlakozott már függetlenül attól, hogy magyar, hazai, vagy hazai feldolgozású terméket gyártanak.

Mindezek mellett a Coop Rally időszakában a szinte a kezdetek óta folyamatosak a hazai előállítású termékek régiós és országos árakciói. Az elmúlt évekhez hasonlóan „Mindenünk a hazai” üzenettel zajlik szeptember folyamán a Hazai hetek országos árakciós kampány, amit kiegészít, hogy

a Coop Rallyhoz kapcsolódóan szeptember 12-15 között 20%-os árkedvezménnyel kaphatók a Coop sajátmárkás termékek minden vásárló számára valamennyi Coop üzletben az országban.

A kereskedelmi csoport 2015 óta stratégiai szinten működik együtt a Magyar Termék Nonprofit Kft-vel, amelynek során több mint 100 termékén szerepelteti a magyar termék védjegyrendszer védjegyeit, illetve minden évben több régióban és több hónapban közös marketingaktivitásokat folytatnak a felek.

Shopping basket with greengrocery

Fotó: 123RF

Üzlet- és szolgáltatásfejlesztések

A Coop számára sarkalatos pont, hogy a beszállító partnerekkel való együttműködés révén folyamatos és biztonságos legyen a magyar lakosság, így a Coop üzleteibe naponta betérő mintegy egymillió vásárló ellátása. A mostani, kihívásokkal teli időszakban felértékelődik a bizalom szerepe a kereskedelem és a vásárlók között. Kulcsfontosságúak a folyamatos termék- és szolgáltatás fejlesztések, és az olyan kereskedelmi innovációk, melyek eredményeképpen a vásárlók modern, 21. századi körülmények között végezhetik bevásárlásaikat.

A 100%-ban magyar tulajdonú, tizenkétszeres MagyarBrands díjas Coop Gazdasági Csoport jelenleg 336 kis- és középvállalkozást számlál.

Tavalyi árbevétele 830 milliárd forint volt, ezen belül az üzletlánc tavalyi forgalma a mintegy 11 százalékos növekedésnek köszönhetően 521 milliárd forintot tett ki. Közel tizenhatezer fős alkalmazotti kollektívájával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója.

A Coop üzletláncnak 1450 településen 2150 franchise üzlete van, valamint további 1500 üzletet lát el áruval.

A Coop üzletlánc elmúlt közel három évtizedét a folyamatos fejlesztés és megújulás jellemezte, a franchise tagok évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra, amely nagyban hozzájárult a hazai vásárlási kultúra és minőségi vásárlói környezet fejlesztéséhez.

Men standing choose products in supermarkets, ready-to-eat food,

Fotó: 123RF

Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezet és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a felhasznált energia csökkentésére, illetve a megújuló energia használat részarányának növelésére irányul. Mindez a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek, valamint LED világítás modernizációját egyaránt érinti, valamint az év végére mintegy 700 üzleten működik majd napelemes technológia. Jelenleg a meglévő napelemek összesen 27 GWh áramot termelnek, amellyel az teljes áramfogyasztásának 19 %-át biztosítja a megújuló energiaforrás révén az üzletlánc.

A PET és üvegpalack, valamint fémdobozok hulladék kezelését célzó RePont program idei bevezetése révén jelenleg már több mint 1120 automata regisztrációval rendelkezik az üzletlánc,

amelyből már 610 telepített RePont automata várja a vásárlókat a Coop üzletekben, valamint további 310 üzlet kézi átvételi pontként fog rendelkezésre állni. Igy összességében 920 Repont átvételi ponton biztosított az új visszaváltható göngyölegek átvétele.

A kereskedelmi szereplők között 2017-ben elsőként bevezetett használtétolaj-visszagyűjtésben pedig az üzletlánc több mint 580 boltja vesz már részt.

Ennek keretében a Coop 100 forintos kupont is ad minden leadott liter után. Tavaly így 145 ezer liter használt étolajat vettek át a lánc üzleteiben.

Young pretty girl is shopping in a big store. The girl buys groceries at the supermarket. The girl chooses oil in a glass bottle

Fotó: 123RF

2022-ben megkezdte működését a több mint félszáz üzletből álló korszerű és minőségi vásárlási élményt biztosító Coop Szuper Plusz boltkategória, amely a legszélesebb választékkal, funkcionális és egészségtudatos termékkörrel és folyamatos akciókkal várja a vásárlókat.

A boltmegújítási program kapcsán részeként tavaly a 2000 főnél kisebb településeken működő üzletek modernizációi év végéig 461 helyszínen valósultak meg 12 milliárd forintos beruházási értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak. A beruházások révén 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményei javultak, amely mellett

kispostai tevékenység már 91 üzletnél érhető el, 9 településen pedig a nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is biztosított a Coop vásárlói számára.

Összesen 12 franchise üzletben már 39 önkiszolgáló kasszánál is fizethetnek a vásárlók.

Client using automated self service post terminal machine or locker to deposit a parcel for storage

Fotó: 123RF

Sőt a Coop üzletek mellett jelenleg több mint 900 csomagautomata érhető el, ahol a vásárlók átvehetik nem élelmiszer jellegű netes rendeléseiket a piacot meghatározó szolgáltatóknál. Továbbá

a Foxpost és Paketa automaták esetében a Coop törzsvásárlók 300-500 forint kedvezményt is kapnak rendelésenként.

A nagykereskedelmi tagoknál is folyamatosak a digitalizációs fejlesztések, a kapacitás- és a frissáru logisztikai beruházások, és egyre több régióban már a zöldség-gyümölcs kiszállítás is saját raktárból történik.

Fotó: Coop Rally

Az idei Coop Rally útvonala:

Első nap – 2024. szeptember 11.

  • Univer Product Zrt. – Kecskemét-Hetényegyháza – Rajt
  • Márka Üdítőgyártó Kft. – Felsőlajos
  • Hunor Coop Zrt; Coop Szupermarket – Fábiánsebestyén
  • Nádudvari Élelmiszer Kft. – Nádudvar

Második nap – 2024. szeptember 12.

  • Unió Coop Zrt.; Coop ABC. – Kisgyőr
  • Borsodi Sörgyár Kft. – Bőcs
  • Ostoros Családi Pincészet – Ostoros
  • Detki Keksz Kft. – Halmajugra – Cél

Társadalmi felelősségvállalás

A Coop 4 pilléren alapuló országos társadalmi felelősségvállalási programjában egyedülállóként emelkedik ki

2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító „Coop Rally, a minőségi magyar termékekért” szakmai program,

melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez.

Eredményeit 2018-2024 között minden évben Érték és Minőség Nagydíj védjeggyel is elismerték.

A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot, 2021-től stratégiai partnerként, amelynek keretében segíti a Magyar Olimpiai Csapat felkészülését, és népszerűsíti az olimpiai eszmét.

A Coop Segély Alapítvány 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket.

A 14 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre.

Az eltelt idő alatt több mint 400, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

A Coop hosszú évek óta áll kapcsolatban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel,

hiszen a kereskedelmi csoport több tulajdonosa és vezetője óraadó tanárként vett vagy vesz részt jelenleg is az oktatói munkában. Ezt a kapcsolatot stratégia szintre emelve 2022. áprilisában együttműködési megállapodást írtak alá a felek, melynek célja az élelmiszergazdaság támogatása és a szakember-utánpótlás biztosítása. Ennek legfrissebb mérföldköve, hogy 2023. júniusában a felsőoktatási intézmény budai campusán az üzletlánc támogatásával kialakításra és átadásra került egy modern, digitális technikával felszerelt Coop tanterem.

Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport szervezeteket, rendezvényeket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.

Nyitókép: 123RF

Ajánljuk még:

Szuperélelmiszer itthon is terem, az orrod előtt

Mostanában nagyon felkapott lett a „superfood” vagy szuperélelmiszer kifejezés, aminek hallatán valami extra különleges dologra asszociálunk. Némiképp átverés-szagot érzek itt is, magyarázom, miért.