„Tények ízekre szedve” – országos kampány a tévhitek ellen, az egészséges táplálkozásért, a fenntartható jövőért
Olvasási idő: 4 perc

„Tények ízekre szedve” – országos kampány a tévhitek ellen, az egészséges táplálkozásért, a fenntartható jövőért

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények ízekre szedve” címmel. A kezdeményezés célja, hogy nyitott és hiteles módon mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket, és párbeszédet kezdeményezzen a fogyasztók és a hazai élelmiszer-termelők között. A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” kampánya öt hónapon keresztül, azaz júniustól novemberig tart, és különösen nagy hangsúlyt fektet az edukációra. Az ismeretterjesztő tartalmak között szerepelnek videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítik a közönséget eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással kapcsolatos kérdésekben. A NAK fontosnak tartja, hogy a fogyasztók tudományos tényekre támaszkodva alkossanak véleményt, és ne a közösségi médiában terjedő, gyakran félrevezető vélekedések határozzák meg az élelmiszerhez fűződő viszonyukat.

 

A kezdeményezés külön figyelmet fordít arra, hogy bemutassa a hazai állattenyésztés és húsipar valós működését. A kampány során a közönség betekintést nyerhet a fenntartható gazdálkodások mindennapjaiba, a korszerű tartástechnológiák világába és a húsfeldolgozás ellenőrzött, magas színvonalú folyamataiba. A riportok azt is érzékeltetik, hogy a felelős állattartók és feldolgozók milyen komoly szakértelemmel, elkötelezettséggel és tisztességgel végzik munkájukat nap mint nap azért, hogy biztonságos, jó minőségű élelmiszer kerüljön a magyar családok asztalára.

Fotó: Gáspár Kinga 

A kampány célcsoportját azok a társadalmi rétegek alkotják, akik meghatározó szerepet játszanak az élelmiszer-fogyasztási szokások alakításában. Az iskolás korú fiatalokat edukatív, szemléletformáló tartalmakkal kívánják megszólítani. A városi fiatal felnőttek nyitottak az új információkra, különösen, ha azok fenntarthatósági szempontokat is érintenek. A családanyák és háziasszonyok az élelmiszer-biztonság, a gyermekek egészsége és a család jóléte szempontjából érdeklődnek a téma iránt, míg a tudatos, modern nők a minőségi életmód és a hiteles információk iránti igényük révén különösen fogékonyak az üzenetekre. A kampány az ő nyelvükön kíván szólni, érthetően, világosan, szakmailag megalapozottan.

A kampányhoz szakértők is csatlakoztak, akik garantálják a tartalom hitelességét. Szabó Adrienn dietetikus a tudományos alapokat biztosítja, míg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon.

Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó és Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke – Fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 

A kampány arca Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, aki saját sportolói és családi tapasztalatait is megosztja a közönséggel. Mint mondta:

„Sportolóként egész életemet végigkísérte, hogy tudatosan figyeljek arra, mit eszem. Az energia, az állóképesség, a koncentráció – ezek mind a táplálkozáson is múlnak. Meggyőződésem, hogy a táplálkozásról nem szabad felszínes vélemények alapján ítélkezni. Meg kell ismernünk a tudományos tényeket és azt a sok embert, akik azon dolgoznak, hogy minőségi, biztonságos élelmiszer kerüljön elénk.”

Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke és Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó – fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara  

A kampány célját Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke így fogalmazta meg:

„Az agrárium a mindennapjaink láthatatlan alappillére – nélküle nem kerülne étel az asztalunkra. Ha nem lenne mezőgazdaság és állattenyésztés, nem lenne mit ennünk, hiszen minden falat valahol egy gazda keze nyomát viseli. Kampányunk célja, hogy tényekre alapozva helyreállítsuk a bizalmat elsősorban az állati eredetű termékek iránt, valamint, hogy hosszú távú párbeszédet teremtsünk az agrárium szereplői és a társadalom között.”

Fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara  

Papp Zsolt György azt is kiemelte, hogy 

„Reneszánszukat élik a piacok. Ismét jelentőségük van a kézműves sajtoknak, azoknak a húskészítményeknek, amelyek valóban kiszámíthatóan jó minőségű és elérhető kézműves termékek. A termelőnek az a legfontosabb feladata, hogy legyen biztos piaca. A piac pedig remek lehetőség találkozásra, eszmecserére, javító szándékú beszélgetésekre egy-egy termékkel kapcsolatban.” 

A kampány az online térben, különböző közösségimédia-felületeken, videós tartalmakkal, influenszerek közreműködésével, valamint egy folyamatosan frissülő szakmai weboldalon keresztül valósul meg. A cél, hogy minden érdeklődő elérhető és hiteles információhoz jusson az állati eredetű termékek élettani szerepéről, a hazai gazdálkodók munkájáról és a fenntarthatóság lehetőségeiről.

További információ és részletek: www.tenyekizekreszedve.hu

Nyitókép: Papp Zsolt György, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke és Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó – fotó: NAK

Kapcsolódó tartalom
Tudod, honnan származnak élelmiszereink? Van, ami minket is meglepett
Amrein Tamásné Miskolczi Boglárka | 2025. február 15

Tudod, honnan származnak élelmiszereink? Van, ami minket is meglepett

A minap egy beszélgetés során rádöbbentem, hogy a „mindig minden rendelkezésre áll a szupermarketekben”-feeling közepette teljesen elfelejtettük, honnan is származnak az élelmiszereink. Nem tudjuk, mi terem idehaza, és mi utazza be a fél világot, mielőtt a süteményünkbe kerül. Lassacskán már halvány lila gőzünk sincs arról, mi lenne a választék, ha csak a pár száz kilométeres körzetünkben tudnánk válogatni…