ZónánTúl

Egy lépéssel közelebb

Az már régi lemez, hogy a reklámok és a divat világa kéz a kézben járnak, hiszen mindkettőnek a kreativitás a mozgatója. Az viszont meglepő, hogy egy reklámügynökség egy nagyszabású cipővásáron indítson kreatívokat toborzó kampányt. Márpedig az idén először megtartott Sneakerness fesztiválon erre is számítani lehet!

Milánó, London, Amszterdam, Zürich és Köln után 2023 novemberében Budapestre érkezik a Sneakerness, amit Trunk Tamás Dablty hoz el a magyar sneaker rajongóknak. A fesztivál látszólag a nagy értékű cipőkről szól, de a fesztivál többet is tartogat ennél:  vintage- és limitált kiadású lépőket is láthatunk, megvásárolhatunk majd itt.  Ez tiszta sor: van egy európai sneaker fesztivál, ami már több országban is óriási tömegeket mozgatott meg és az elővásárolt jegyek eladásából már most borítékolható a hatalmas érdeklődés. Na de hogyan kapcsolódik a hazai Lounge Group reklámügynökség a rendezvényhez? Minden szempontból a kreativitás a válasz.

A kreatív szakemberek utánpótlásának hiánya nem csak a hazai piacon, de világszintű problémát jelent a reklámiparban. Az ügynökség felismerte, hogy a sneaker közösség egy rendkívül sokszínű kultúra, ahol a sport, a művészet, a divat és a zene világa találkozik. Ezeket a szubkultúrákat pedig két dolog hozza össze: a cipők és a kreativitás. A reklámszakma hasonló olvasztótégelyként szolgál, hiszen ott is felfedezhető a sokszínűség: zenészek, sportolók, művészek alkotnak meg nap, mint nap kreatív kampányokat. Így vontak párhuzamot a sneakerhead-ek és a reklámosok világa között. Szinte adja magát a kérdés: miért ne kereshetnék a jövő kreatív szakembereit egy ilyen sokszínű kultúra berkein belül?

A Lounge Group “SneakPeek”- aktivitása lehetőséget ad, hogy egy előregisztrációt követően a jelentkezők a helyszínen belekóstoljanak egy olyan világba, ahol márkákat kelthetnek életre és a kreativitásuk kibontakoztatásával mutathatják meg, mennyire állnák meg a helyüket egy reklámügynökség szakembereiként. A jelentkezők értékes nyereményekért versenghetnek és a győztes páros az ügynökségtől gyakornoki felkérést is kap.

A verseny meglehetősen életszerű, egy valós feladat elé állítja a jövő kreatívjait. A jelentkezést követően a szervezők random párokat sorsolnak ki. A párok csapatokat alkotva ügyködnek majd egy előre kidolgozott fiktív briefen. A Lounge Group munkatársai annyit ugyan elárultak, hogy a téma szorosan kapcsolódik a Sneakerness-hez, de részleteket nem osztották még meg. Az visztont biztos, hogy mivel a versenyzők kreativitására, gondolkodására és ötleteikre kíváncsiak, nem lesznek megkötések. Abban az esetben, ha a párosok az ötletelési folyamat során megakadnának, lehetőségük nyílik pár perc erejéig szakértői segítséget kérni. Ekkor az ügynökség kreatívjai ugranak be, hogy minél gyorsabban a megoldás felé tereljék őket. Minden párosnak 90 perc áll majd rendelkezésére, hogy kidolgozzák az ötleteiket. 

Ezzel az aktivitással a sneaker közösség és a reklámszakma egy újabb lépéssel kerül közelebb egymáshoz.

A Lounge Group más érdekességgel is szolgál majd a rendezvényen, de mindenről bővebben a sneakpeek.lounge.hu oldalon olvashatunk. 

Ajánljuk még:

Vágott vagy mű? A kérdés nem is olyan egyszerű

Örök karácsonyi dilemma, hogy élő- vagy műfenyőt díszítsünk az ünnepre: nagyon megosztó téma. Mi azonban visszafogottságra és alaposabb átgondolásra invitálunk mindenkit, mert a kérdés egyrészt közel sem olyan egyszerű, mint gondolnánk, másrészt ebből fakadóan talán nem is olyan egyértelmű, melyik a helyes megoldás.