Szocio

A minőségi magyar élelmiszerek érdekében

Idén 17. alkalommal rendezték meg az idei Coop Rally-t, ami a minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsíti.  Az üzlethálózat értéke, hogy kiemelkedő fontossággal bír a magyarországi kistelepülések érdekében, az általa forgalmazott termékek 85 százaléka pedig hazai gazdálkodók és gyártók munkájának eredménye.

A mára már hagyományossá vált Coop Rally több ízben is kiérdemelte az Érték és Minőség Nagydíjat, célja a magyar élelmiszerfeldolgozó és -gyártó cégek bemutatása, hogy felhívják a figyelmet azok értékeire és a magyar termékek vásárlásának fontosságára. 2006 óta 135 ilyen vállalkozást mutattak be, és idén az ország nyugati felébe látogattak: ezúttal a Polus Sütő Kft. csapata nyerte meg a versenyt. Ők több mint százféle terméket gyártanak, így kenyereket, péksüteményeket, kalácsféléket, a Lipóti cégcsoport tagjaként. Az Agrárminisztérium különdíját a Gyermelyi Zrt. kapta meg, ezzel a szaktárca azt ismeri el, hogy a társaság „a termeléstől a feldolgozáson keresztül a kereskedelemig” a minőséget képviseli.

A versenyen közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek, a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót lefedve. Az eseményre – ahogy minden évben – az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a zárórendezvényen kiemelte: „hálás vagyok a Coop üzletláncnak, mert üzleteikben 85 százalék feletti a hazai termékek aránya”. Az infláció arra csábíthatta a kereskedőket, hogy importtermékekkel töltsék fel kínálatukat, de a Coop képes volt ennek ellenállni, ezzel is jelezve, hogy segíti a magyar élelmiszeripart.

Az üzletekkel több mint 1400 településen vannak jelen, köztük

nyolcszáz kistelepülésen egyedüliként biztosítják a bevásárlás lehetőségét.

A Magyar Falu Program keretében pedig 461 üzlet újult meg, mintegy 450 ezer, kistelepülésen élő ember életkörülményeit javítva. A fejlesztések részeként 91 településen postai szolgáltatások, kilenc településen pedig nem vényköteles gyógyszerek is elérhetővé váltak a COOP üzletekben vásárlók számára. Ilyen értelemben ezeken a helyeken egy COOP üzlet sokkal több önmagánál.

A száz százalékban magyar tulajdonú vállalathoz négyszáz kis- és középvállalkozás tartozik: külföldi tapasztalatok szerint akkor sikeres az élelmiszeripar, ha a hazai alapanyagokra építő nagyobb vállalatok fejlesztésére fókuszálnak, illetve a kisebb vállalatokat integrálják a láncba.

A Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Pekó László elmondta: az utóbbi időszakban igen sok kihívás érte az élelmiszeripar szereplőit, hiszen a Covid után az ukrajnai háború kitörése, majd az azzal párhuzamosan zajló energiaválság, aztán az infláció és a vele együtt járó költségnövekedések sújtották őket. Szerinte ebből a helyzetből

a beszállítók és a termelők összefogása jelenti a kiutat. 

A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) színeiben ezúttal is részt vettek az eseményen olimpiai aranyérmes egykori sportolók, így Fábián László MOB-főtitkár (aki öttusában szerzett olimpiai bajnoki címet), Szabó Gabriella (kajak), Szász Emese (párbajtőr), Kósz Zoltán és Hosnyánszky Norbert (vízilabda). A COOP 1996 óta támogatja az olimpiai bizottságot, 2021 óta stratégiai partnerként segíti a magyar olimpiai csapat felkészülését. 

Ajánljuk még:

Nehéz helyzetek kemény embereket szülnek: a betyáros Sokoró kezdeményezése

„Isten – Haza – Család” szól a Sokorói Tájegység Egyesülés jelmondata. Vajon mindez nem több holmi jól hangzó frázisnál, vagy mégis lehet valódi tartalommal bíró iránymutatás? A Bakony és Győr között található betyáros Sokoró-dombság tettrekész közössége számára ezek a szavak egészen biztosan többet jelentenek: magánéletük és a térség fejlődését célul kitűző összefogás hármas tengelyét.