Szépségdiéta: edd magad szépre!

Egészség

Szépségdiéta: edd magad szépre!

Szerencsére a történelem nem ismer olyan esetet, amikor valaki hirtelen joghurttá vagy lazacos szendviccsé változott volna. De a viccet félretéve igenis számít, hogy milyen tápanyaggal tankolunk fel, ugyanis tényleg „az vagy, amit megeszel”! Nem csak belül, kívül is.

Fontos, hogy pusztán trendkövetésből ne kezdjünk radikálisabb diétákba, mert csakis abban az esetben szükséges egy speciális kúra, ha nem esztétikus az arcbőr: például rosacea és pattanások borítják.

Ilyenkor érdemes egy ételallergia vizsgálatot elvégeztetni, mert ez is lehet kiváltó ok,

és valószínűleg nem lesz elegendő a külsőleg már bevált szépségápolási rutin.

A természetes tápanyagok mellett arra is gondosan ügyeljünk, hogy természetes eredetű szépségápolási termékeket vásároljunk, ezzel minimálisra lecsökkentve az allergiás reakciók mennyiségét, és biztosítva a külső-belső kúra hatékonyságát.

Ha már diétázunk, figyeljünk oda arra, hogy a fehérjében gazdag, alacsony szénhidráttartalmú étrend fáradékonyságot és a szem alatt megjelenő sötétebb karikákat is okozhat.

Ezért érdemes mindig magunknál tartani egy-egy müzliszeletet, valamint egy korrektoros tégelyt a táskánkban.

Amennyire csábító, annyira huncut is lehet: a túl fűszeres és olajos ételek kiválthatnak nem kívánt bőrreakciókat, amitől „kiragyoghat” az arcunk, így ezeket csak óvatosan fogyasszuk!

A reggeli a nap legfontosabb része, amit soha nem szabad kihagyni. Erre tökéletes lehet például a zabkása, az alacsony zsírtartalmú joghurt gyümölccsel, banán vagy a teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítós gyümölcslével.

Az ebéd legyen magas fehérjetartalmú étel, amely által egész délután éberebbek tudunk maradni. Például egy tojásos saláta, csirkemell párolt zöldségekkel vagy egy tonhalas szendvics almával képes hosszú ideig távoltartani az éhségérzetet.

Olykor becsaphat a szervezetünk: megesik, hogy éhesnek érezzük magunkat, viszont minél több folyadékot fogyasztunk (szénsavmentes ásványvíz, tea), annál jobban telítődünk és a gyomorsav tombolása is valamelyest enyhül.

A kellő mennyiségű folyadék fogyasztása normál étkezési rutinnal és diéta esetében is elengedhetetlen,

pláne, ha koffeintartalmú italokat is magunkhoz veszünk a nap folyamán.

Két étkezés között, tízóraiként vagy uzsonnaként rágcsáljunk olajos magvakat (dió, mogyoró, mandula), amelyek nem csak az éhséget képesek enyhíteni, hanem jótékony hatással vannak a körömre, a hajra és az arcbőrre is. Az olajos magvak mellett ne feledkezzünk meg a salátáink és ételeink olívaolajjal való ízesítéséről, valamint az olajos halak fogyasztásáról sem. Az aszalt gyümölcsök és a zabkekszek tökéletesen megteszik éhségcsillapító hatásukat, azonban a szénhidráttartalomra mindenképpen figyeljünk oda!

Vacsora esetében általában a magasabb szénhidráttartalmú menük hozzájárulnak az esti ellazult állapot eléréséhez.

Jó szívvel és étvággyal ehetünk például zöldségcurryt rizzsel, paradicsomszószos tésztát, héjában főtt burgonyát és salátát.

Este 9 óra után lehetőleg ne fogyasszunk semmit, hanem hagyjuk regenerálódni a szervezetünket. Természetesen velem is előfordult már, hogy azért nem tudtam elaludni, mert az éhség győzött a fáradtság felett, ilyenkor szokásom meginni egy nagy pohár szénsavmentes ásványvizet és elmajszolni egy jolly joker banánt. Aztán szabad útjára engedem az édes álmokat!

Ajánljuk még:

Tiszta levegőn termő egészségforrás: mindent az izlandi zuzmóról

A legtöbben azt hiszik, hogy távoli vidékek növénye, pedig magashegységeinkben is megél. Jelenléte jelzi a levegő tisztaságát, gyógyhatásait pedig napról napra fedezi fel a tudomány. A belőle készült torokfertőtlenítő cukorkák és szirupok ellepik a patikák polcait, de érdemes jobban beleásnunk magunkat különleges világába, mert az izlandi zuzmó sokkal többet tud, mint gondolnánk.  

 
X
Már követem az oldalt