100. üzletét nyitja a JYSK – az új áruház már a harmadik Debrecenben

ZónánTúl

100. üzletét nyitja a JYSK – az új áruház már a harmadik Debrecenben

Közel lenni a vásárlókhoz – ez az egyik legnépszerűbb skandináv lakberendezési márka üzleti koncepciójának alapja. Több ez egyszerű szlogennél. A JYSK-től megszokhattuk már, hogy praktikus megoldásai elérhető közelségben vannak, kiváló ár-érték arányban. A hazai 100. áruház megnyitása alkalmából Dvorácskó Dórával, a JYSK észak-keleti országrészt felügyelő területi vezetőjével beszélgettünk.

JYSK – scandinavian sleeping and living: így szól a dán lakberendezési áruházlánc szlogenje. Az otthon, a lakberendezés és az egyik legfontosabb tevékenységünk, az alvás a JYSK központ témái, megoldásaiban pedig nagyon letisztult designt képvisel. Mi a tapasztalat, hogyan találkozik a skandináv ízlés a magyarok igényeivel?

A letisztult stílus egyre több háztartásban jelenik meg Magyarországon is, éppen ezért szeretik a magyarok a JYSK termékeit. Szlogenünk hangsúlyos eleme az alvás: alvásszakértőként definiáljuk magunkat, a stratégiánk pedig a vásárlókkal való minél szorosabb kapcsolatra épül, ezért is választunk olyan frekventált lokációkat, amelyeket egyéb vásárlási céllal is felkeresnek az emberek. Így a JYSK boltok egymáshoz viszonylag közel vannak, mert fontosnak tartjuk, hogy a vásárlás praktikus, egyszerű és kényelmes legyen mindenki számára. Amikor Lars Larsen elindította a céget, azt mondta az első reklámokban: mindenre van egy jó ajánlata, és ez tényleg így is van. 

Fotó: JYSK

Úgy a magyar, mint a skandináv lakáskultúrában egyre kiemeltebb szerepet kapott a természetes anyagok használata,

mint a fa, a kő, illetve a textíliák, és a világos színek elkezdtek dominálni. Érzékelhető, hogy az utóbbi években a magyar piac is átalakult: a sötétbarnától eljutottunk a világosig, a tölgyig és az egyéb természetes, világos anyagokig a textíliákban is. Sokkal jobb hangulatot teremt egy ilyen letisztult, világos lakás. Előtérbe került, és nagy hangsúlyt kap ez a minimalista megközelítés – az egyszerűség, a funkcionalitás – a lakossági vásárlók körében, de üzleti ügyfeleinknél is.

Vásároltam már bútort, párnát és dísztárgyat is a JYSK-ben. Melyik termékkategóriában a legerősebb a kínálat?

A minőségi alvásra nagy gondot fordítunk, ezért szinte minden kapható nálunk, ami az alváshoz köthető. Matrackínálatból pedig kifejezetten erősek vagyunk, és azt is lehetővé tesszük, hogy a vásárlók kipróbálják a fekhelyeket, hiszen egy matracot 15-20 évre tervezünk.

Szakértő munkatársaink segítenek megtalálni az ideális megoldást,

tanácsokkal is ellátják az érdeklődőket és a vásárlókat, hiszen az a fontos számunkra, hogy hosszú távon elégedettek legyenek a vevőink. Az alváshoz kapcsolódó termékeink között a paplan- és párnaválasztékunk is gazdag: arra is figyelünk, hogy az allergiával küszködők is megtalálják a számukra optimális megoldást. 

Fotó: JYSK

Egyik alapélményem vásárlóként, hogy a JYSK boltjai otthonosan emberi léptékűek és könnyen megtalálom, amit keresek. A nagyobb lakberendezési áruházakhoz képest felhasználói élmény szempontjából ezt versenyelőnynek érzem. 

A mi szemléletünkben a vásárlókkal való személyes kapcsolat minősége az egyik legfontosabb értékmérő.

Törekszünk arra, hogy aki hozzánk betér, az kapjon személyre szabott segítséget, legyen, kit megszólítania, ne érezze elveszettnek magát a polcrengetegben. 

A 100. üzlet megnyitása komoly mérföldkő egy vállalkozás életében. Ilyenkor érdemes kicsit visszatekinteni és előre nézve talán már a következő lépések is látszanak. Mit jelent egy ekkora nemzetközi vállalat életében ez a kerek szám?

Ha kicsit messzebbről indulunk, és a keretszámokat is figyelembe vesszük, jobban érthető, mit jelent a 100. magyarországi üzlet megnyitása. A JYSK vállalatot 1979-ben alapította Lars Larsen Dániában, mára pedig közel 50 országban vagyunk jelen, 3500 áruházzal. Magyarországon 2005-ben nyílt az első JYSK áruház, és évente két-három áruházat megnyitottunk akkor is, amikor nehéz idők jártak, például a 2008-as válságban, vagy a Covid idején, 2020-ban. Akkor nyilván nem volt hangos nyitás, csendes nyitásnak is neveztük, de fontosnak tartottuk, hogy a vásárlóknak folyamatosan kínáljunk új alternatívákat. 

Fotó: JYSK

Jövőre lesz 20 éve, hogy a JYSK a magyar piacra lépett, ami azt is jelenti, hogy hozta magával vállalati kultúráját is. Mi jellemzi a JYSK céges kultúráját?

Amit a vásárlóink számára fontosnak tartunk, azt a dolgozóink számára is természetesnek tartjuk biztosítani, tehát a belső tereinket – például az étkezőt – is úgy alakítjuk ki, hogy a munkatársak jól érezzék magukat nálunk. Amiről kevesebbet szoktunk beszélni, de

egyértelműen az egyik legnagyobb erősségünk, hogy a munkaerő megtartásban és a belső karrierutakban gondolkodunk, abban támogatjuk a munkatársakat, hogy itt akarjanak fejlődni és cégen belül továbblépni.

80-20 százalékos arányt igyekszünk tartani a vezetői munkaerő utánpótlásban: 80 százalékban belső humán erőforrásból szeretjük feltölteni a vezetői pozícióinkat, és csak 20 százalék érkezik toborzásból. Nagyon komoly értékteremtő erő, hogy a kollégák perspektívát látnak a cégben.

Fotó: JYSK

Október végén nyílik a 100. áruház Debrecenben – ez is jelzi, hogy a JYSK 2005 óta bőven megszolgálta a magyar emberek bizalmát. Mire számíthatnak a vásárlók ez alkalomból?

Debrecenben, Magyarország második legnagyobb városában már működik két JYSK bolt, azok forgalmi adatait elemezve jutottunk arra a döntésre, hogy egy harmadik áruház is megállná a helyét. Október 24-ére a dán vezetőség is ellátogat hozzánk, a megnyitó ünnepségre. Ez számunkra is jeles esemény. 

A 100. áruházunk megnyitása alkalmából október 16-tól indul egy kampányunk, amelynek keretében országos szinten nagyon sok termékünk akciós lesz, tehát nemcsak a debreceni vásárlókat szólítjuk meg az új áruház nyitásával. Várunk mindenkit szeretettel!

Nyitókép: JYSK

A cikk megjelenését a JYSK támogatta.

Ajánljuk még: