Új padlóra és feszesebb alakra vágysz? Itt a megoldás, a floorobic!

Otthon

Új padlóra és feszesebb alakra vágysz? Itt a megoldás, a floorobic!

A páromnak és nekem néha különböző elképzeléseink vannak arról, hogy mi is számít minőségi együtt töltött időnek. Mivel mind a kettőnknek akad elég munkája, így a ő kitalálta, mi lenne, ha padlót burkolnánk agy-kikapcsolásképpen. Aztán jött az általa kreált kifejezés: a Floorobic. 

A Floorobic során a hát, a váll, a kar és a lábizmok is intenzív edzésnek vannak kitéve. A padlóburkoláshoz ugyanis majdnem minden izmunkat igénybe kell venni: mind a vágáshoz, mind a fugázáshoz használni kell a komplett felsőtestet, és guggolással formáljuk a lábunkat, fenekünket is.

Miként is zajlik egy padlóburkolás?

Mi vékony ragasztható vinylpadlót fektettünk le a meglévő padlólapra. Azért döntöttünk emellett a típus mellett, mert a lakásban sajnos nincs egyetlenegy egymásra merőleges, illetve párhuzamos fal sem, így tudtuk, hogy minden egyes darabot ami a falhoz ér, vágni kell majd. A szikével vágható vékony vinyl pedig ehhez jobb döntésnek tűnt, mint a vastagabb falapok, melyeket dekopírfűrésszel kellett volna méretre szabni.

Padlólerakás lépései és a hozzá tartózó edzőgyakorlatok

1. Guggolás és karkörzés

Első lépésként meg kell tisztítani a felületet, melyre az új lapokat fogjuk helyezni. Ahol pedig szükséges, ott javítani az esetleges hézagokat.

2. Térdelőtámaszban hátizomgyakorlat

Ajánlott a vinyl padló alá alátétet venni. Mi egy egyik oldalán öntapadósat választottunk, hogy a végén a méretre vágott lapokat csak rá kelljen ragasztani az öntapadós oldalára. 

Ennél a műveletnél térdelő pozícióban szike és vonalzó segítségével méretre kell vágni a padlóalátétet.

3. Karizomgyakorlat

A vinyl lapok méretre szabása kőkemény karizom munka, amiből sokra lesz szükség, amennyiben nem egyenes, párhuzamos, merőleges falakkal rendelkezik a lakás. A régebbi építésűeknél ez sajnos egy borítékolható tulajdonság.

Először filccel be kell jelölni, hogy hol kell a kemény műanyagot vágni, majd szikével a vonalzó mentén erősen lenyomva végig kell többször húzni, majd lehajlítgatni a felesleges részt. Fontos, hogy óvatosan bánjunk a szikével, ne rántsuk magunk felé, mert balesetveszélyes. Ez a művelet nagyon ki tudja készíteni az egész testet, így az óránkénti 10 perc átmozgató séta erősen ajánlott. 

Amennyiben szerencsés vagy, és egyenes, párhuzamos, merőleges falakkal rendelkezel, akkor nagyon gyorsan gyönyörű, új padló tulajdonosa leszel! Ha pedig a mi lakásunkhoz hasonlóan mindenféle szögekben záródó falakkal van dolgod, akkor ez egy sziszifuszi művelet lesz, de megéri a több órás szenvedést a végeredmény.

4, Kombinált hátizom-, karizom- és vállizomgyakolat

A vinyl lapok lerakása és rögzítése után jöhet a fuga, melyet spatulával érdemes a vékony illesztésekbe beledolgozni. A felesleget pedig le kell húzni, és langyos vizes szivaccsal letörölni. 

Ennél a folyamatnál szintén megdolgoztatjuk az egész háti szakaszt, így időnként érdemes egyet nyújtani, hogy ne merevedjenek be az izmok.

Remélem meghoztam a kedvedet egy kis lakástuninghoz. Kifejezetten költséghatékonyan kivitelezhető, és rengeteget dob a lakás kinézetén egy új padló, és még edzésnek is tökéletes!

További cikkek a témában:

OLVASÁS, SPORT, HORGOLÁS – MERT IGENIS FOGLALKOZNOD KELL A MENTÁLIS EGÉSZSÉGEDDEL!

TÉGED KI TANÍTOTT RENDET RAKNI, MARIE KONDO VAGY AZ ANYUKÁD?

EGY PARFÜMVIRÁG, AMI ERŐSÍTI A FARIZMOKAT IS