Egyre környezettudatosabban vásárlunk bútort – a JYSK tavaszi-nyári kollekciója is ezt tükrözi

Otthon

Egyre környezettudatosabban vásárlunk bútort – a JYSK tavaszi-nyári kollekciója is ezt tükrözi

A skandináv otthonosság és funkcionalitás mellett gyönyörű színek, modern formák, természetes és fenntartható anyagok köszönnek vissza a JYSK tavaszi-nyári kínálatban. Az új szezon lakberendezési trendjeiről, a JYSK trendelőrejelzéséről, valamint a fenntarthatóság és természetközeliség skandináv mindennapokban betöltött szerepéről Line Skaaning Lindskov, a JYSK Range & Design szakmai vezetője beszélt a JYSK rendezvényén.

A fenntarthatósággal kapcsolatos növekvő vásárlói tudatosság és a fenntartható és természetközeli alapanyagok iránti igény egyre jobban meghatározhatja a következő évek lakberendezési és design trendjeit. Azzal, hogy

egyre inkább tapasztalhatóak az éghajlatváltozás hatásai, a fenntarthatóság igénye a belsőépítészetbe és az otthonainkba is bekerült.

Ez a bútorvásárlásban is megmutatkozik, például az újrahasznosított fából készült bútorok és az újrahasznosított üvegből és fémből készült kiegészítők felé való elmozdulással. A pandémia és az azt követő gazdasági nehézségek hatására is változtak a vásárlói szokásaink és növekedett a társadalmi érzékenység a környezetvédelem iránt, és az igény a tartós bútorokra is, de ösztönösen is a természetes és hagyományos anyagokhoz vonzódunk – derült ki a JYSK tavaszi-nyári kínálatát bemutató sajtóeseményen.

Fotó: JYSK  

Felelősségteljes alapanyag-használat

A JYSK vállalása, hogy 2024 végére minden újonnan megvásárolt fából, kartonból vagy papírból gyártott JYSK termék és csomagolás FSC®-tanúsított alapanyagból (FSC® N001715) készül majd.  Az FSC a Forest Stewardship Council® (azaz Erdészeti Tanács) nemzetközi nonprofit szervezet nevének rövidítése, és egyúttal a fenntartható erdőgazdálkodásból és egyéb felelősségteljes forrásokból származó fa és papír címkézési rendszere, amely az új kollekció számos eleménél megjelenik.

A JYSK elkötelezte magát amellett is, hogy 2024 végére valamennyi textiltermékét 100%-ban fenntarthatóbb pamutból fogja előállítani.

Ebbe beletartozik a fenntarthatóbb pamutért tevékenykedő Better Cotton (BC) kezdeményezés, az újrahasznosított és organikus pamut is. Az Oeko-Tex® pedig a világ vezető egészségügyi textilcímkézési rendszere. A JYSK textiltermékeinek többsége rendelkezik Standard 100 címkével. Ez azt jelenti, hogy a termék bizonyítottan nem tartalmaz káros mennyiségű problematikus vegyi anyagot.

Fotó: JYSK  

Az egynyári trendeket felülírja az időtlen természetesség

A fenntartható anyaghasználat mellett nagy hangsúly kerül az időtálló designra is. Múló trendek és egynyári design megoldások helyett klasszikus, időtlen színek és anyaghasználat, modern és minimalista formák jellemzik a JYSK kollekcióit is. A berendezések a kertben és külső terekben is megteremtik a dán otthonosságot, a hygge életérzést, miközben vízparti, napsütéses skandináv nyarakat idéznek.

Az EASE kollekció a természetből és kézművességből inspirálódott, a nyugalom és természetesség atmoszféráját teremti meg, menedékként szolgál a bizonytalansággal teli hétköznapokban. Olyan természetazonos és fenntartható anyagok köszönnek vissza a bútorokban, mint a fa, az üveg, a hínár, az alga, a bambusz vagy a len. A melegebb, retro stílusú fa kombinációja a finom virágokkal, az organikus formákkal és mintákkal utal mind a természetre és a hagyományos skandináv nyári stílusra is. A modern megjelenést a tekintélyes kobaltkék megjelenése adja.

Az ENCIRCLE kollekció üzenete pedig, hogy fókuszáljunk a számunkra igazán fontos értékekre. Ez a jól körülhatárolt tér az otthonunk, a szeretteink és barátaink köre, egy biztonságos hely a zűrzavarral és felesleges aggodalommal teli világban, amelyben egyre nagyobb igényünk van az tartós kivitelezésre és designra, a kényelemre és jólétre. Modern, letisztult formák, kifinomult és túlzás nélküli vonalak jellemzik a kínálatot.

Fotó: JYSK  

Minden évben fenntarthatóbb

A JYSK három elv mentén fejleszti üzletei és termékei fenntarthatóságát. A dán kiskereskedelmi lánc vállalása, hogy 2030-ig valamennyi áruháza, elosztóközpontja és irodája esetében felére csökkenti az áramfogyasztásból és fűtéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását. Csak felelősségteljes alapanyagokból készült termékeket értékesít, folyamatosan csökkenti a csomagolóanyagok mennyiségét, és fejleszti a keletkező hulladékok kezelését is. Távlati cél, hogy hatékonyabbá tegyék létesítményeinket, mindenhol áttérjenek a megújuló villamos energiára, felhagyva a fosszilis tüzelőanyagok használatával. Ezt ellátási láncukra és szállítási partnereikre is kiterjesztik, azzal a céllal, hogy 2050-re minden tevékenységünk karbonsemleges legyen.

A hosszútávú ígéretek mellett azonban évről évre kézzelfogható és mérhető eredményeket is hoz a dán kiskereskedelmi lánc. Az idei évtől kezdve a raklapokon lévő felső műanyag fólia elhagyásával évente 920 000 kilogramm műanyagot takarít meg a vállalat. A BASIC paplanszériák új FSC®-tanúsítványú karton csomagolásának köszönhetően évente több mint 40-nel kevesebb konténert használnak a szállításhoz, ami azt jelenti, hogy 300 ezer további nyári paplannak elegendő hely marad meg. A csomagolási megoldás nem új a JYSK számára, korábban már bevezették és használták ágyneműk és lepedők esetében, amelyek egy régi műanyag csomagolást váltottak fel. A kezdeményezéssel évente 27 millió műanyag zacskót távolítottak el, ami 475 tonna műanyagnak felel meg. A kerti székek egyik alumínium díszítő elemének elhagyásával pedig évente 4,5 millió alumíniumkupakkal és 22 tonnával csökkentik a felhasznált alumínium mennyiségét.

Forrás: JYSK

Ajánljuk még:

Gazdálkodj okosan 2022-ben – Neked mennyi az eladósodottsági mutatód?

Elterjedt tévhit a vagyont a meglévő vagyontárgyak alapján értékelni. Csakhogy ez sok esetben illúzió, ami mögött kötelezettség áll. Ez kevésbé látható, de ettől még erős hatással van az életünkre. Mi az az eladósodottsági mutató, és milyen gondolatok mentén érdemes hitelt felvenni, a vagyoni helyzetünket szemlélni?