„Ha megnyúznak se bírok ma edzeni menni” – Tanácsok motivációmentes napokra

Aktív

„Ha megnyúznak se bírok ma edzeni menni” – Tanácsok motivációmentes napokra

Motiváltnak maradni az év 365 napján komoly, szinte már lehetetlen feladat. Így van ez az edzés terén is. Mindenkivel megesik, hogy kicsit magába zuhan, elmegy a kedve az egésztől. Egy stresszes időszak a magánéletben, vagy a munkahelyen és úgy érezhetjük, nincs értelme tovább csinálni. Van azonban néhány tipp, ami segíthet túllendülni a holtponton!

Ha elkezdtél valamit edzeni, szuper. Ha egy ideje csinálod, még jobb. Ha totál elment tőle a kedved – normális!!! 

Néha mindenkinek elege lesz a sportból, az egészségből meg úgy az egész világból. A lényeg csak az, hogy ezen túl tudj jutni. Adj időt magadnak, és ha érzed a kraftot, ülj vissza a lóra!

Listáztam pár dolgot, ami segítségedre lehet:

1. Változtass a rutinodon!

Van, hogy csak annyira van szükség, hogy kicsit elszakadj a megszokott edzéstervtől, és kipróbálj valami merőben mást. A változtatás csodákra képes! Tedd félre egy napra a súlyzós edzést, válts át saját testsúlyos gyakorlatokra, vagy próbálj ki egy csoportos órát, legyen az zumba, TRX, vagy bármi, ami éppen jól esik. Nem muszáj ragaszkodni az eddigi helyszínhez sem, ha a termes edzések helyett éppen úszni vagy futni van kedved, mindegy, csak csináld!

2. Gondold végig, miért kezdtél bele!

Közhelyesen hangzik, de nekem nagyon sokszor segített, amikor mélypontra kerültem. Ülj le, és gondold végig, hogy miért kezdted el ezt az egészet, mit adott neked a sport, mik a céljaid az edzéssel a továbbiakban. Fogd fel kihívásként: ha ma végig tudod csinálni az edzést, akkor bármikor. Büszke leszel magadra, hogy nem adtad fel, végigcsináltad. Hidd el, egy-egy ilyen élmény nagyon nagy lökést tud adni a folytatásban.

3. Próbáld ki párban!

Van, akit hátráltat, de olyan is akad, akit hihetetlenül motivál, ha nem egyedül kell végigszenvednie a szokásos has-comb-fenék edzését. A lényeg persze, hogy jól válassz partnert; nem mindig a legjobb barát/barátnő az ideális választás! Ha jó edzőtársat keresel, olyanok között kutass, akik segítenek átlépni a határaidat, motiválnak, általánosságban képesek valami újat hozni a sportra szánt idődbe. Persze az is jól jön a későbbiekben, ha az illető hozzád hasonló állóképességgel rendelkezik és hasonlóak a céljai – így biztos, hogy egy irányba haladtok majd, hátráltatás helyett, erősítitek egymást.

4. Motiválódj a YouTube-ról!

Tudom, tudom, ez most nagyon gagyinak tűnhet, de tény, hogy sokan vannak, akiket szinte megigéz egy-egy jól eltalált motivációs videó. Nekem is voltak tanítványaim, akik edzés előtt álmoskásan ültek fel a biciklire, majd tizenöt perc múlva teljesen átszellemülve, elszántan ugrottak le róla, edzésre készen, egy videó hatására. Ciki vagy sem, bevallom, néha én is megnézek egy-egy jobban sikerült darabot, például egy monotonnak ígérkező kardióedzés előtt.

5. Tudd le reggel!

A legszebb esés a túlesés, igaz? A legjobb tipp, amit adhatok, hogy ne hagyd a küzdelmesnek ígérkező edzést nap végére, kelj korán, és "tudd le" már reggel! Szakmai szemmel sem rossz reggelre időzíteni az edzést, pusztán élettani hatásai miatt, de praktikus okokból sem utolsó: hidd el, jobban felébreszt majd, mint akármelyik kávé!

Ajánljuk még:

A kertben szinte észrevétlenül tanulhatunk, ha jól megnézzük, mi vesz bennünket körül. Ezt bizonyította most Marcsi az őrségi kertben a három kislánynak.