Szép

Iskolatáska, festett köröm, világűr – Mi szép egy gyerek szerint? És szerinted?

Hullámzik. Érdek nélkül tetszik. Az, aki szép, az reggel is szép. Hosszú hajú, magas. Rövid hajú és alacsony. Virágzik. Vasból van. Illatos és kedves. 210 lóerős. Mi, felnőttek mindig olyan jól tudjuk mi fán terem a szépség. Aztán üldözzük is egy életen át, hogy rátaláljunk és birtokoljuk. Olykor elengedjük, ha itt az ideje. De mit jelent egy ártatlanabb, vagy csiszolatlanabb korosztálynak ez a szó? 11 és 18 éves diákokat kérdeztünk, és ők őszintén válaszoltak:

    • Szerintem a Fortnite szép, azért szép, mert jó a grafika.
    • Szép lehet a tenger, szép lehet a rét.
A legtöbbet a természetes szépség ér, ha valaki kedves, az már szép.
    • Szerintem lehet szép egy iskolatáska, ami új és ki van mosva.
    • Lehet szép egy lánynak, nőnek a körme, ami szépen van levágva, ki van festve.
    • Az űr azért szép, mert a csillagok összemosódnak, és akkor tudok filozofálni.
    • Szerintem a sulink, mert gyönyörű sárga színe van. A segítőkészség is szép.
    • A hosszúszőrű kutyák, mikor megcsillan a szőrükön a fény.
    • Nekem három dolog szép: a tenger, a víz csobogása, a kiskutyám ugatása, és a Queen zenekar, ami annyi nehéz időből segített ki!
Az erdő, ami nincs tele szeméttel.
  • Szép Magyarország, mert sok festői hely van itt.
  • Egy naplemente, amikor a tengert bevilágítja. Egy lánynak a mosolya, vagy egy szoknya, ruha. A frissen festett, tiszta tábla is szép a tanteremben.
  • A víz alatti dolgok szépek.
  • A virágok, mert színesek és különböző alakjuk van.
  • A faasztal, mert fából van, és ha hozzáérek el tudok lazulni.
  • A szabadság, mert azt csinálhatok, amit akarok.

Az idősebb, érettségi előtt álló korosztály főleg a természeti szépségeket, és az emberi belső értékeket emeli ki:

    • Számomra az önbizalom, az önazonosság szép. Sajnos, a korosztályom nagy része mások véleménye által határozza meg önmagát.
Ha valaki vicces az jó, mert szeretek nevetni, az mindenkit széppé tesz.
    • Hogy szépek legyünk ahhoz a természetes adottságainkat kell kihangsúlyozni, de nem szélsőséges módon. Fontos, hogy magunknak tetsszünk.
    • A szépség az kisugárzás. Értelem, jólelkűség és kedvesség.
    • Szép, ha az emberek törődnek a másikkal, és szeretik egymást.
    • Ha valaki saját magát tudja adni.
    • Az átlagostól eltérő pozitív dolog.
    • A röplabda. A sport. A játék öröme.
    • A belső értékek, mint: kedves, törődő, lelkiismeretes. Külsőre: hosszú haj, alacsony termet, vékony test.
    • A szépség viszonyítási alap.
    • Minden gyönyörű, ha szeretettel nézel rá.
    • Lehet szép egy arc, egy virág, egy gondolat, egy festmény. A szép megragad, vonz.
    • A becsületesség, a kedvesség, a jószándék.
    • A természet, mert emberfeletti, bonyolult, de működő és szinte hibátlan.
A furcsa, szokatlan, különleges­ – ez szép nekem.
    • Az emberi érzések, érintések és az anyanyelvem.
    • Az élet és a velejáró szabályok, a káoszban a rend, a sok gyönyörű és rossz, melyek együtt alkotják a szépséget.
A barátnőm, aki nem tökéletes, de számomra a legszebb.
  • Hóval beborított fenyőerdő.
  • Egy ember, akire ránézek és szeretettel tölt el.
  • Egy szituáció, egy emlék vagy állapot. Amikor azokkal lehetek, akiket szeretek.
  • Az, hogy reggel ülök a Duna-parton és nézem a napfelkeltét.
  • Minden szép, csak keresni kell, néha ott van a felszínen, néha mélyebbre kell ásni.

Szerintük ez a szép. És szerinted? Írjátok meg kommentben, derítsük ki, az iskolatáska tartalmán és az iskolapadon túl kinek mi a szép!